13 juni 2012

Lovisa...

Det var sista dagen idag som jag hade kurs och kursplatsen 
ligger nära Lovisa stad. Så visst skulle Lovisas små affärer 
besökas... Först landade vi på ett cafe...  Ser ni vad de 
hade på väggen ! Vilken kanon idé att hänga upp en 
gammal virkad gardin som en rya på väggen...

Vaherkylä cafe "bjöd" oss på en otroligt god marrängkaka
med citronsmak...

Sedan gick vi in i en inredningsaffär och såg vackra
inredningsprylar...

Tack E att du fungerades som min utmärkta guide... De små 
affärerna var en charmig upplevelse...

I en klädbutik för barnkläder såg vi denna lilla plåtburk !

Önskar mina trogna bloggläsare en ljuvlig sommarkväll...
Nu skall jag bege mej på en liten  bloggrunda...
Kraam
Sanne

11 kommentarer:

Elna sa...

Vackra bilder och jag som gjort av med min virkade gardin. Du får ha en fin kväll.

Kram
Elna

Tinis vita hem sa...

Så mysigt café du besökt, fiffigt med spetsgardinen! Inredningsaffären ser oxå trevlig ut :)
kram Tini

Livet på Vestergård sa...

Härliga affärer du besökt.
Jag kan tro att du haft nöjda elever på din kurs, så mycket inspiration som du delar med dig av.
Kram Kicki

Veronica sa...

Tack så jättemycket för den mest fantastiska kurs jag deltagit i!!! Sååå kul att lära sig så mycket nytt! Symaskinen kommer att gå varm... Hoppas du har möjlighet att hålla flera kurser för oss!
Kram från Veronica

Solstrimmor sa...

Så mycket fint! Fast finast är nog plåtburken med sin uddspets!

Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Tack för dessa 3 dagar det var den ljuvligaste kursen ever! Du sprider så mycket glädje, motivation o framförallt inspiration. Så roligt att du hann besöka några affärer också, Vaherkylä har såå goda kakor. =) Må så gott och hoppas du kommer och hålla flera kurser för oss! Hälsn. Anne T

Mariette sa...

Så fiffiga idéer. Virkade gardiner har jag slängt i mängder, kanske lite synd, ser jag ju nu. Verkar som en lyckad runda.
Mariette

Seralias Stuga sa...

Detsamma till Dig!

Mona

Cilla sa...

Åh, vilka mysiga affärer. Måste nog ta en tur till Finland någon gång.
Ha en bra dag!

Cilla♥

le petit jardin sa...

Härliga idéer med virkat, man vet ju inte vad man ska med farmors gamla virkade dukar/gardiner..nu har jag fått ett par tips :)

Kram Kajsa

Louise sa...

Mysigt cafe´ och fin plåtburk...kunde man ju lätt fixa själv...;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...