9 feb. 2012

Översättning/Käännös...

Här kommer ett inlägg där jag har översatt stickbeskrivningen 
av "uppstickarna" till finska... Hoppas det finns finskspråkiga
bloggläsare som får inspiration att sticka nu...

Tässä tulee neuleohjeen käännös....
Lanka: Novita Alpaca Luxus tai vastaava.
Sukkapuikot nro 3 1/2, virkkuukoukku 3 1/2

Luo 72 s ja neulo joustinneule 2 o, 2 n, suljettuna neuleena.
Kun joustinneule on 9 cm korkea, neulo 1 krs oikein ja aloita 
 mallineule.
Mallineule: 
1 krs: *2 o, 2 s yhteen, langankierto*, toista
 *-* kerroksen loppuun.
2 krs:  Neulo kaikki silmukat oikein.
3 krs:*1o, 2 s yhteen, langankierto, 1 o*, toista
 *-* kerroksen loppun.
4 krs: Neulo kaikki silmukat oikein.
5 krs: *2s yhteen, langankierto, 2 o,* toista
*-* kerroksen loppuun. 
6 krs: Neulo kaikki silmukat oikein.
Toista kaikki 6 mallineule krs 4 kertaa ( = 12 reikää ).
Neulo 1 krs oikein, 1 krs nurin, 1 krs oikein, 1 krs 
nurin ja päätä kaikki silmukat...

Virkattu reuna: 
Virkkaa päätettyyn reunaan:
1 krs: Kiinteitä silmukkoita ( ks ) kerroksen ympäri.
2 krs: Virkkaa 2 kjs, 1 pylväs, hyppäää 2 ks yli ja *virkkaa 2 pylvästä
 seuraavaan 2 ks, 2 kjs ja hyppää 2 ks yli, 2 pylvästä seuraavaan 2 ks*, 
*-* toista kerroksen loppuun, virkkaa 2kjs loppun ja virkkaa piilosilmukalla
toiseen ketjusilmuukkaan ( kerroksen alussa ) .
3 krs: *2 ks, 1 puolipylvästä + 2 pylvästä + 1 puolipyvästä 
ketjusilmukoiden ympäri*. *-* toista kerroksen loppuun...

Toivon että jollekin tästä on hyötyä ja iloa !
Keksikää hyvä nimi näille " sääristymille"....
Önskar att någon kan hitta på ett bra namn på 
finska till "uppstickarna"...

Önskar alla en bra dag!
Kraam
Sanne

20 kommentarer:

Kirsikka... sa...

Kiitos...ska prova det här!!!

Riitta sa...

Kiitos, kiitos :)
Lankakauppaan ja kokeilemaan !
Iloista päivää sinulle ♥

No34 sa...

Det "ser lätt" ut...Kanske ska prova...fast på svenska;)) Kramisar från Kate

Jenny sa...

De är så fina dina uppstickare!
Synd att jag inte alls förstår mig på virkbeskrivningar varken på svenska eller finska:)

Ha en bra dag!

Kraam Jenny

Vardag och flärd sa...

Måste bara berätta att nu har jag lyckats med den första och har just börjat på den andra! Kul när jag äntligen lyckades, man lär så länge man lever.
Kram Eva

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Tjenixen!
Pistokkaat eller nå´t kan man väl kalla dem på finska ;). Gav beskrivningen åt min svärmor och hon ringde nyss och påstod att det är lätt att sticka...Hmmm. Nu skall jag ta och pröva.Jag som endast kan sticka yllesockor ;)
Kram Erica

Mervi sa...

Suurkiitos tästä! :D Mukavaa loppuviikkoa sinulle. :D

Anonym sa...

Voi ihanaa! Kiitos, kun jaksoit kääntää ohjeen. Päätin jo kokeilla ruotsinkielisilläkin ohjeilla mutta, kun en ole vielä mikään mestarineuloja niin näin sujuu paljon helpommin. Kiitos ihanasta ja inspiroivasta blogistasi :)

Lyckoslanten sa...

Så fint att du delar med dig på finska! Jag liksom min mamma fortsätter sticka för fullt! Tack! ♥

Hvidt, slidt & patina sa...

Hej..Ja jeg kan kun sige, at jeg intet forstår ;) Kh Camilla

Mamma C sa...

Jättefina benvärmare.
Kram Mamma C

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Oj, oj, oj, härligt med en stickbeskrivning på finska.
Jag bor ju nära Torneå i norra Finland men av någon anledning är jag usel på att förstå språket. Kan några fraser och ord, så har det blivit!
Kan lyssna på radion ibland vid 5-tiden här uppe när de har finsk timme och lyssnar gärna, gillar språket, musiken och känslan av det. Ja, det kanske är för att jag också känner många finska personer som bor i min omgivning. Ett härligt folk!
Carin

katha´s kortmakeri sa...

Vilken tur jag har som vann ett par! Fattar noll av stickbeskrivningar både på svenska och finska:)
Ha de gott!
Kram Katha

Anna sa...

Men så fina! Tusen tack för att du delar med dig! Nu måste jag ta tag i det här med att sticka!

Vacker blogg du har!

Elviira sa...

Tack sååå mycket! Ajattelin kyllä tehdä nämä "alkuperäiskielellä", mutta nythän onkin paljon helpompaa, kun saa ohjeen valmiiksi käännettynä. =) Kiitos!

Maija sa...

Nää pitää ehdottomasti neuloa, tosi ihanat <3 Haluaisin neuloa vaikka kaikki mitä tuossa sivupalkissa oli, mutta muita ei ilmeisesti ole käännetty suomeksi?

Anonym sa...

Hei,
suurkiitos hyvästä ja selkeästä ohjeesta! Yhdet sain neulottua ja lisää varmaan tulee.
Ihanaia juttuja täällä sinun blogissasi muutenkin!

Anonym sa...

Tein ensimmäiset saapas-säärystimet ja ohje on selkeä ja toimii. Julkaisin blogissani myös ja linkitin siihen ihanan blogisi ja mistä ohjeeni sain:)

PiiaS sa...

Aivan ihanat!!! Tulin tänne Villa Auroora -blogin kautta ja nappaanpa itseni lukijaksi. Täällä on kaikkea kaunista ja ihanaa! Oikein hyvää joulunalusviikkoa!

marie sa...

Vilken härligt underbar blogg du har!
Tänkte höra om du har mönstret till uppstickarna på Svenska?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...