6 feb. 2012

Garn....

Tänk vad en liten tulpan i en loppisflaska kan framkalla en 
känsla av vår även om vi igår hade svinkallt... Igår blev det
 en sväng till garnaffären då jag körde karlarna i huset till 
flygfältet...

Garnaffären Lankamaailma i Åggelby i Helsingfors har ett 
otroligt utbud på garner... Av det mörkare blå/turkosa garnet 
stickade jag en mössa... Det grå garnet fick man som bonus,
och vad det blir av de övriga får ni se.
Det är nog kölden som inspirerar att sticka...

Önskar alla "goa" bloggläsare en fin februarivecka !
Kraam
Sanne


12 kommentarer:

Johanna sa...

Vilken härlig färg! Önskar att jag själv bara kunde sticka mig en ny mössa utan vidare:)

Ha en fin start på nya veckan!

Kram Johanna

Vardag och flärd sa...

Härliga garner! Det är så mysigt att sticka vid brasan på kvällen, jag övar och övar för att jag ska bli lite duktig.
Kram Eva

Vit dröm sa...

Är säker på att du hittar på nåt fint av det garnet också!
Ha en toppenmåndag!
Kram Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Jag dånar vilka underbara garner och färgerna! Makalöst underbara!
Och vilken affär, det är så det är värt en hel resa, ju!
Agneta kram

JENNYS MATBLOGG sa...

Vilken härlig färg på garnet :)

Tinis vita hem sa...

Jag har också fått lust att sticka, måste nog ockaå besöka garnaffären i Åggelby :)
Skall bli spännande att se vad du stickat :))
kram Tini

Villa Vinkelhaken sa...

Visst är de snyggt att bara ha en ynka liten tulpan i en vas/flaska!! :)

Ha en bra kväll!
Kram Jenny

Vita Falkens Lantliv sa...

Så läckra färger på garnet! Nog är det kylan som gör att du vill sticka;)

Kram Susanne

Aquilejans sa...

Hoppas även du får en fin vecka!

BLOMSTERDESIGN sa...

Jätte snygga färger på garnet. Snyggt när det är mjuka sobra färger. Lycka till med stickeriet!
Kram Therese

Livingroom sa...

Snygg färg, vad månne du skall sticka??

Myriam sa...

Pretty colors!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...