3 maj 2011

Blommande rutor...

Min virkning som jag visade för en vecka sedan, har blivit 
klar... En väska blev det av de virkade rutorna...

Mönstret fanns i Hemmes Journal nr 15 / 2011. Rutorna 
liknar mormorsrutor men består av såkallade grupp-
maskor... Kallades så i beskrivningen...

 Min virkade krans har fått ny bokstav, M som i maj.

Fabrikens tisdagstema: "Favoritblomma".  Min bild
kommer från Keukenhof i Holland och är tulpaner...

Men dessa tulpaner påminner om pioner som jag gärna skulle
vilja ha i min trädgård...
Här går våren långsamt fram.. Björkarna har fått mössöron
och gräsmattan skiftar i grönt... 
Trevlig tisdag till alla !
Kraam
Sanne

37 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jätte, jättefin..:)
Du är sååå duktig!

Må så gott
Kraam Susanne

millandante sa...

Såå fin!!! Nu får du göra fler och sälja!!!:)
Fin nyckel som hänger där också!

Milla

Livet på Vestergård sa...

Nu blev jag inspirerad :) Får nog ta och köpa lite garn nu!

Louise sa...

Jättefin blev den din väska!

alegni sa...

åh, vad fin den är!
jag borde ta mig i kragen och virka ihop mina mormorsrutor nån kväll...
kram

Jenny sa...

Håller med Milla! Skulle gärna ha en sån, men mina virkningskunskaper är inte vad jag skulle önska...
Den blev verkligen superfin, fina färger =)
Ha en skön tisdagskväll, kram Jenny

Nette Cecilia sa...

Jättefin väska ,så det finns något som heter vår också ,här är det mera halvslarvig vinter,kramis Nette

Auli sa...

Hieno virkattu kassi! Virkkaaminen on kivaa!

Kirsikka... sa...

Jättesöt väska!!
Och fin handarbete :)

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Men gud vilken härlig väska :)
Om man bara hade lite av ditt kunnande så kul det skulle va!
Ha en fin kväll.
Kram
Jessica

Mandelhjärta sa...

Oj, vad jag gillade den våriga väskan! Superfin!! :)
Säljer du sånna?
Härliga tulpaner också!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Såååå fin! Nu ska jag se om svärmor har kvar tidningen hemma...och lära mig virka också förstås! En riktig sommarväska. =)
Ha en fin kväll, vännen!

Kram Emma

Kickan Style sa...

En härlig väska blev de!! Jätte fin.
Ha en trevlig kväll.
Kristina

Liisa sa...

En riktig fin väska! Din krans är ocksá sá snygg :)
Ha en skön kväll!
Kram Liisa

Lyckoslanten sa...

Men så fint du gjorde av de där rutorna! Behagliga färger och perfekt utförande om jag får betygsätta! Du om någon inspirerar! ♥

Anette sa...

Jättesnygg vart väskan :)
Åh din virkade krans är så söt .
Du är så duktig!!
Kramen Anette

lyckobo sa...

Hääärlig väska i mina favoritfärger!!! ...och er stuga i skärgården är ljuvlig, förstår att ni trivs där! Hoppas bara vi får lite värme snart, själv fick jag klä på vinterhalarna åt pojkarna imorse... :(
...och tack för dina snälla ord...

Monica sa...

Superfin väska! Färgerna tycker denhär tanten också om ;)
Men den ser svåååår ut, jag måste bara kämpa på med mina "vanliga" rutor.
Monica

Jenny sa...

Hej Sanne!
Wow vilken läcker väska!!! Den väcker habegär;)

Fina tulpaner du visar hos Fabriken!

Kraam Jenny

Gugis Pärlor sa...

Störtskön väska! Jag funderade vad du skulle göra av rutorna men nu vet jag... Otroligt bra färgval!

Kram Gugi

Fröken Tindra sa...

Vilken fin väska du gjort! Och din virkade krans gillar jag skarpt! Jättesöt.
Vackra tulpanfoton. Bara att njuta.
Kram!

Susanne sa...

Hej
Jättefin väska och superläckra blommor ;))
kram susanne

Tinis vita hem sa...

Det blev ju en fin sommarväska! Var helt säker på att det skulle bli ett kuddfodral :) Fick ordning på maccen igen, tack för vinken :))
Vi ses i morgon!
kram Tini

Fröken C sa...

Vilken underbar väska du virkat!!
Så duktig:)

Ha det fint!
Kram C

hällkulla sa...

Nämen guud så fin den blev!! Ojoj, så du är skicklig!! :) Helt perfekt som sommar väska!! Vill också kunna virka mormors rutor med blir såå nervös när jag får tråden/garnet att delar på sig då jag gör maskor!! Så de slutar med att jag sprättar upp allt!
Tack, för din ord om vårt hem! Vi storm trivs i vårt hem som ofta har nåt på gång, har idag beställt nya tapeter till köket, det kommer att bli fint har jag på känn!! :)
Önskar dig en fin kväll!
Kram
Pi

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken väska!!! Så duktig du är!!!!!! Underbara tulpaner med:)

Kram Susanne

Seralias Stuga sa...

Vilken fin väska!

dagdrömmar i vitt sa...

Men förlåt, vet inte om jag ska skratta eller gråta;) Jag som trodde de var fina grytlappar...
Sååå fin väska det blev av dem;)
Krankram / Nettan

Pajupirtin Kaisa sa...

Aivan ihana kassi ja mitkä värit!Todella kaunis.Tuo olisi kiva kesäkassi varhaisille torireissuillekin.Jäätelötötterö käteen ja puistonpenkille istumaan.
Kevätterveisin Kaisa

Lantliv och Loppis sa...

Åååååhhhh! Osar nostalgi!!
Jätte fin :)

Ha en härlig dag!
Kram Jennica

Ardisia sa...

Jag slutar titta in hos dig, jag blir så avundsjuk av att se hur mycket fina saker du kan skapa! ;) Skojar bara, du inspirerar mig kvinna!

Jag har planterat måååånga pioner i min trädgård förra veckan. Och så har vi några här sen tidigare, ser ut som :) Underbara!

ha en fin dag vännen!
Kram Mia

Snäckskalsdalen. sa...

Men vilken fin väska! Den och piontulpanerna passade väldigt bra ihop, jag ser ett stort fång sticka upp ur den fina kassen. Det är så kul när man virkat (stickat eller sytt el annat) något och det blir så fint!
Agneta kram

Mormors gård sa...

Vilken tjusig väska! Vad jag önskar att jag kunde virka...
Här har våren faktiskt stannat upp, men tänk vad bra - nu får vi njuta av mössöronen och vårlängtan så mycket längre.
Fick idag ett jätte lass med mylla på gården, nu börjar trädgårdsarbetet :)
Kramselikrams!!
Jessica

Stina sa...

Men, vilken superfin väska. Så duktig du är.:-) Kram Stina

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Tack så väldigt mycket för den fina kommentaren, det värmde så mycket! Vilken fin blogg du har och väskan var så somrigt fräsch.
Önskar dig en bra kväll
Kram
helena

Blåbärs och smultronstället sa...

Gud så fin väska!
Vad duktig du är. Den skulle jag gärna virka, hoppas tidningen finns kvar i butik.
Kram kram Susanne

hällkulla sa...

Hej Sanne!
Skulle du kunna tänka dig att virka en sommar väska åt mig? Jag skulle givetvis betala åt dig?
Trots många försök rent av otaliga försök så får jag bara inse att det inte är nåt för mig! Har inga problem att virka med triko"garn" men något mindre blir nog inte riktigt till någonting! Blir såå nervös när garnet delar på sig när jag gör maskor...
Nu skall du inte känna dig alls tvungen att virka åt mig en väska, jag har all förståelse om inte du vill eller har tid!
Ha det så bra!
kram
Pi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...