12 maj 2011

Nya konservöppnaren skulle prövas...

Var på ett party där det såldes olika plastburkar... Ni vet !
Jag föll för en fenomenal konservöppnare...

Den skär upp burken så att det inte blir några vassa kanter.
Och locket kan användas, bildar en kant. Det gjordes det 
ingen reklam om... En handtagsknopp skruvades fast i 
locket...

Konservburken målades och får vara förvaringsburk för ljus...
I morgon bär det ut till skären ( holmen ) och ljusen  behövs
 där, då vi inte har el där ute...

Ljustaken är ett loppisfynd.. Den var i trä så den målades..
Hjärtat fick sej med  med vitt oxå...

Nu blir det att titta på Eurovisionen idag, då jag inte kan se på 
lördagen... Lyssna kan vi nog... Finns ingen TV ute i  skären...
Är oftast så att jag somnar innan den sista låten framförts...
Såg nog alla bidrag på tisdagen... Få se hur det går...

En skön kväll till er ALLA!
Hoppas det fina vädret fortsätter under veckoslutet..
Kraam
Sanne

13 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Du är nog fenomenal på ideèr ,,kramis Nette

Hanna sa...

fin, fint.
Ha en bra kväll!
Kram

Hanna

Mona sa...

Jag har också funderat på att köpa en sådan, men inte gjort det ännu.
Din burk blev mycket fin! Och fiffigt när man kan använda locket.
Jag har målat konservburkar med kritfärg, och de blir också ganska bra.
Kram, Mona

Gunillasljusglimtar sa...

Ja men det blev ju så BRA! Att bara komma på sån't...ha en trevlig kväll..Kramis Gunilla

hällkulla sa...

Hejsan!

Här på Hällkulla har vi kastat klackarna i taket för att dansa regndansen dvs hoppas på regn både för naturens skull samt för åkrarnas del för nu är allt sått!! Skönt!

Jo, parasollet är fint och lite roligt samtidigt! :)
Önskar dig ett skönt vslut i skären!
Kram
Pi

Tinis vita hem sa...

Konservburken blev jättecharmig! Den målade ytan ser också spännande ut, har du blandat sand i färgen?
Berättar om tvålkursen på måndag :)
Trevligt veckoslut!
kram Tini

Gugis Pärlor sa...

Vackert! En bekant till en arbetskompis skulle ha party ikväll... om jag bara hade vetat hade jag lagt in en beställning ;O)

Kram Gugi

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så fin konservburken blev, ser ut att vara köpt i "fina butiken"! =)
Ha det så mysigt i helgen och tänd många mysiga ljus.

Kram Emma

Livsnjutaren sa...

Så vackert. Hoppas ni får det bra på skäret. Låter underbart att vara utan el. Bara vara och njuta. Jag är lagom jätteavundsjuk;) Kram.

Seralias Stuga sa...

Hejsan!

Nu har du provat burköppnaren! Visst är den bra?! Burken blev ju hur fin som helst!

Önskar Dig en skön helg på holmen!

-mona-

Bittan sa...

Ha en avkopplande helg på skäret och glöm för allt i världen ljusen.Ingen el, det enda jag skulle ha problem med iså fall är hur man klarar sig utan dator....bloggberoende som man är haha.
Burken blev verkligen fin,du e en riktig idespruta , vad vackert med det enkla :-)

Kramelikram Bittan

Lyckoslanten sa...

En sådan konservöppnare kunde även jag ha användning för. Du kan då göra vackert av allt!
Ha det så skönt på ditt skär. Jag kommer att vistas i huvudstaden i helgen! ♥

Nina sa...

Ihana idea! Lopputulos on kaunis!

Nyt tosiaan jännätään euroviisuja viikonlopun ajan.
Meillä sää viilentynyt, mutta sade sai luonnon heräämään.

Aurinkoista viikonloppua! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...