24 maj 2011

Tisdagstema: "Trappan"...

Har inte ännu planterat mina sommarblommor i lådorna
på vårt hus. Hade tänkt göra det i början  av veckan, men
en liten förkylning har gjort att jag fått ta det lugnt.

På trappan har jag redan lite sommarblommor...

Mitt senaste loppisfynd från Fiskars... En gammal trälåda...
Men till vad har den använts?

En liten låda undertill och en "manick" som man kan skära
av med eller hacka sönder med...  Vet ännu inte vad jag 
skall göra med lådan... Kanske måla, kanske int´....

En mysig tisdagskväll till ALLA som kikar in här!
Sköt om er !
Kraam
Sanne

21 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Lådan är ju ganska fin som den är...
Gillar också dina krukor :)
Hoppas flunssan går fort om, sköt om dig!
kram Tini

Lotta sa...

Äh, hade skrivit en lång kommentar och så fick jag den inte publicerad..

Altså, tack för din kommentar!

Och när jag delar på facebook, så klickar jag i vänstra hörnet på bloggen och väljer dela på facebook. Kommer upp som en länk på profilen.

Och krya på dig! Synd att du skulle bli sjuk..

Lådan är häftig, alltid samma dilemma om man ska måla eller inte..

Kram, Lotta

Gugis Pärlor sa...

Det är så trååååkigt att bli med förkylning på våren, hoppas den går om lika fort som den började... Fin låda, undrar vad den har använts till? Kanske ostförvaring?

Kram Gugi

Anette sa...

Halloj
Hoppas du känner dej piggare nu :)
Häftig låda ,snygg som den är också men du vet vitt är alltid vitt hi hi
Tack för din goa kommentar kul att du tyckte väggen vart fin.
Ha en skön kväll
Kramar Anette

Hanna sa...

häftig låda.
Kram
Hanna

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen! Jag tror att din låda är en sockertoppslåda där de både förvarade och skar sockertoppen i bitar. Fin är den i alla fall, oavsett vad den använts till! =)
Välkomnande entré du har, så vackra blommor.

Kram kram

Kristina sa...

Söt låda !
Har nog ingen aning om vad den användts till ;)
hoppas du blir bra igen fort!

Seralias Stuga sa...

Vilken spännande "manick" du fyndat!
Vilken välkomnande entré! Ha de gott!

Torpliv sa...

Så fint du har på din trappa! Har inte sett någon sådan låda förut, och vågar inte ge mig på någon gissning, men fin är den verkligen, och säkert i vitt också.. =)
Hoppas förkylningen ger med sig!
Kram
Petra

Riitta Sinikka sa...

Hej! Ihanat kuvat! Minä en uskalla laittaa vielä kesäkukkia ulos, jää kuitenkin peitteleminen...mutta pian. Ihanaa päivää Sinulle toivottaa romulyyli-riitta.

Sanna-Riikka sa...

Jukrat miten hieno ruukku!!! Ite olen kanssa etsinyt mein etuoven eteen mustaa tai tummanharmaata isokokoista kukkaruukkua! Meillä, kun on musta ulko-ovi, niin se varmasti sopisi siihen hyvin.

Laitoin jo kesäkukkia ulos, mutta vielä pitäisi lisää vain hankkia:)

Mukavaa keskiviikkoa!!!

Skogslyckan sa...

Såg att du redan fått rätt svar. Det är en sockertopps låda. Förr såldes sockret i sk sockertoppar, de var klädda med papper och hade en toppig cylinderform. Med denna låda med kniv, delade man sockertoppen. Ha en fin dag!
Kram Pia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Härliga fina vita blommor som pryder din vita trappa :)
Lådan är jättefin, vad den än nu kan ha använts till :)
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Hammarsbacken sa...

Charmig låda. Det är nog en sockerlåda som de hackade socker i förr. Vänta med att måla den du så hinner du känna efter. Ha en fin dag.
Kram Sonja.

StrandviksVillan sa...

Nämen! Jag har planterat exakt likadant på vår trappa: snöflingor i en hög kantig mörkgrå kruka!! :)

Jag har tänkt att jag inte ska plantera så mycket i år, det ska ju vattnas och skötas också... men säkert kommer jag ha massor ändå, hihi! Kan ju bara inte låta bli, älskar blommor.

Må så gott!

Vilmas Hus sa...

Fina blommor! Jag måste också plantera lite sommarblommor här hemma, kan bara inte bestämma mig vad jag vill ha! Finns ju så mycket fint att välja på! Sen funderar vi på att gjuta betongkrukor och då vill jag ju att de ska bli färdiga innan...

Ha en fin dag!
Kram Charlotte

Livet på Vestergård sa...

Så fint du har på trappan! Vad bra att du fått svar på vad lådan använts till.
Kram Kicki

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint med dom vita blommorna i krukorna, inbjudande.
Och fina lådor har du också hittat. Lådor är bra.
Agneta kram

Lyckoslanten sa...

Tisdag blev till onsdag innan jag hann komma och se hur du har det på trappan. Snyggt! Finurlig låda där. Du kommer säkert att göra något speciellt av den!
Hej så länge! ♥

Villa Carl Larsson sa...

Åh Sanne, det hade varit förödande om jag hade ramlat med den här magen och bebisen där inne. Det hoppas jag verkligen inte att jag gör. Tack för omtanken men tur att du läste fel!!

Sköt om dig och tack för fina kommentarer inne hos mig. Fint du har på trappen!!

Kram Josefin

Monica sa...

Hopas du mår bättre redan, fast vem blir nu inte sjuk i denna kyla, fast idag ser det bättre ut!

Jasså det var en "sockerlåda"... kommer du ihåg vad Lotta sa på torget att det var för en låda..;)
Trevligare med en sockerlåda!
Ha det bra
Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...