17 maj 2011

Tisdagstema: " Kär pryl "...

En kär pryl är nog min telefon... Skaffade ny telefon
för några månader sedan... Och oj nej vad ljuvlig
denna pryl är... Kan berätta att jag ansett att det enda
viktiga med en telefon är att kunna ringa... Men med denna
telefon är jag helt såld...

En kär pryl som jag fått av min morbror till en födelsedags-
present är en bjällra som hör ihop med häst och slädfärd.
Bjällran kommer från min mors hemgård...

Min morbror var en person med ett varmt och omtänksamt 
hjärta ... Han var alltid den som hade tid att tala med alla 
och höra sej för hur alla mådde... När vi var små var han 
den tog oss kusiner med på olika upptåg...

Detta var mina funderingar runt FABRIKENs
 tisdagstema " En kär pryl ".

Veckan flyger iväg och i morgon har vi redan onsdag!
Kraam 
Sanne

13 kommentarer:

Nyanser av vitt sa...

Jag älskar också min Iphone. Tycker även att dina andra saker du visar är jättefina.
Kram Agneta

MOKKASIN sa...

Vilken härlig blogg du har!
Tack för din fina hälsning hos mig,
kram Sofia

Torpliv sa...

Visst är telefonen bra..! Man kan läsa bloggar fast man inte har tillgång till datorn, till exempel...perfekt! =)

Ha en bra dag!
Kram
Petra

Pia sa...

Hu, vad det stramade till om mitt hjärta, då jag läste om din morbror...
Min morbror, som är exakt 7,5 år äldre än jag (!!!) hamnade på sjukhus p.g.a illamående, huvuhvärk och svaghet på morsdagen. Läkarna sade, att hans blodvärden var så dåliga, att han borde redan vara död. Han dog nu på söndag kväll...(dödsorsaken okänd, antagligen cancer, sade läkaren????!)
Ingen av oss "kan" sörja. För INGEN kan fatta det som skett! Han var mycket lik mig. Hade en massa projekt på gång, mindre och större planer...Nu går sondottern och söker "faffa" och kan inte förså...

I dag frisk, i morgon sjuk, följande dag död???????

Inte kanske klokt att skriva om sådant på internet, men jag bara måste...

Kraam på dig!

-Pia-

Jenny sa...

Jag vill också ha en sån telefon!!!
Fint inlägg med en liten släkthistoria ;)
Kram Jenny

alegni sa...

en iphone kanske jag också skulle gilla, men i övrigt tycker jag telefonen är ett jobbigt bihang. när den ringer är det oftast bara tråkigheter på gång...
fina betongbilder i inlägget här nedanför!
kram

StrandviksVillan sa...

Härlig bjällra - den var verkligen speciell och trevligt med minnena.

Jag tänker nog fortfarande lite att en telefon är till för att ringa med... Fick en ny till julen, men använder inte alla fina funktioner ändå. Både mannen och äldre sonen har androidtelefoner, visst blir jag lite sugen på en ibland också, men...
Jättesnyggt fodral du har till din telefon!!

Villa Carl Larsson sa...

Min sambo har en sån som jag lånar ibland. Den är riktigt bra om man behöver internet emellanåt för att kolla upp en del saker, öppettider när man är på vift mm. Ja den kan ju användas till så mycket mer än bara som telefon. Men jag är gammalmodig och kör på det enklaste som att bara ringa och sms:a med min telefon :)

Kram Josefin

Skogslyckan sa...

Ofta är det de tingen som man har en personlig historia och relation till som man värdesätter mest. Din gamla bjällra var jättefin!
Kram Pia

Hebbinen sa...

Hej!

Jätte fin blogg du har! :)

Måste säga att jag också har varit jätte nöjd med min iPhone :) Har aldrig haft en bättre telefon. Härligt också när man kan blogga från den ;D

Ha en bra dag!
Kram
/ Hebbinen :)

Anette sa...

Ville bara kika in o önska dej en skön kväll
Kramen Anette

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så fint med bjällran som påminner om din morbror. =)

Kram Emma

Bittan sa...

Ringa är det minsta man gör med telefon numera haha :-)
Fin bjällra med historia, för mig är det viktigt att sakerna faktiskt har en historia, det har det mesta här hemma även om det är ngt nytt så har det inhandlats pga någonting el till ngt speciellt tillfälle.

Ha de gott
Kram Bittan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...