26 maj 2011

Nu blev det svart....

Mina krukor som har klematis i sej har bytt färg....

Läste i bloggen Drömmen om Villa Grönskog att man kan 
måla krukor med sprayfärg... Sagt och gjort...

Färgen jag använt är Aqua-lackfärg från Bauhaus...
Hoppas att klematisen trivs och tar fart och att det blir några 
blommor på den i sommar...

Så såg krukan ut innan...

Jag blev nöjd med färgen och prövade oxå måla på plast
med samma sprayfärg..
Det får ni se en annan dag...

Tack för alla härliga kommentarer om min låda. En socker
toppslåda har det visst varit.. Tack för det !
Nu tänker jag åka och inhandla sommarblommor och hoppas
att nattfrosten håller sej borta..
Trevlig torsdagkväll till er alla !
Kraam
Sanne

Ps. Den finska bloggen
Tirlittan kommer att 
vara med i T.I.L.A. i
kväll i  finska MTV3
klockan 20.00.

25 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Oj vilken skillnad det blev...Åh snyggt se'n då! det gav mej målarkänsla...Ha en go torsdag...kramis Gunilla ♥

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Det blev ju jättebra.
Tack för tipset, skönt o slippa pensel :)
Ha en fin kväll.
Kram
Jessica

Auli sa...

Ihan hyvä idea! Hyvää viikonloppua!

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Sanne!
Vad roligt att du testade också,och det blev ju hur fint som helst.
Visst är det lite trolleri med färg....
Må så gott
Kram Anette

Mina Gouldsamadiner sa...

Jädrar så snyggt!!!Vilket bra tips!!!Har blivit kär i svart.Ser stilrent och varmt ut.
Kram Kicki

Lantliv och Loppis sa...

Fin krukan blev!!
Kul med sprayfärg då det går så fort =)
Hoppas klematisen tar sig så du får njuta av de vackra blommorna! Vilken färg har den?
Jag har en vit på min balkong, som jag lyckats övervintra =)
Ha nu en trevlig kväll!
Kram Ellen

Anette sa...

De vart riktigt snyggt ,synd att mina krukor frusit sönder i vinter för annars hade jag också målat dom :)
Ha en skön Torsdags kväll
Kramen Anette

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så tuff krukan blev, jättesnygg! Hur ofta tröttnar man inte på alla krukor man samlat på sig genom åren...nu vet jag vad jag ska göra med dem, tack för tipset! =)

Kram kram

Vita Falkens Lantliv sa...

Såg det tipset med och din kruka blev lika fin! Kanske tar och gör likadant en vacker dag;)

Kram Susanne

Gugis Pärlor sa...

Det blev riktigt lyckat att måla krukan svart! Ombyte förnöjer...;O)

Kram Gugi

Jenny sa...

Ja tänk vad bra det kan bli med lite färg och ett tips i bloog-landia ;)
Ha en skön kväll, kram Jenny

Vecka - Vecka sa...

Vad snyggt det blev! Har en liknande kruka som jag tidigare målat grå, men färgen har slitits bort efter en par vintrar. Kanske den kan bli svart den också?
Ha det bra!
Kram, Lotta

Tinis vita hem sa...

Krukan blev verkligen fin! Borde nog ha spraymålat mina krukor i höstas också. Målade dem med pensel och oljefärg och nu flagar de av efter vintern..
Ha ett fint veckoslut!
kram Tini

Bittan sa...

Vilken skillnad, ser ut som en helt annan kruka. tänk vad man kan förnya med lite färg.
Har oxå målat en hel del svart ute
som bryter fint mot allt det gröna.

ha en mysig helg.
Kramelikram Bittan

lyckobo sa...

Va snyggt det blev med svart, otrolig skillnad för en liten peng!!!
Ha det bra i helgen!

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhh så fint det blev:)

Kram Susanne

hällkulla sa...

Krukan är nog tuffare och mera konkret som svart tycker jag!! Snyggt!
Bra idé att spray måla krukor, har aldrig tänkt tanken men varför skulle det inte gå!! Så nu kanske mina stora blåa krukor får en annan färg och inte hamnar på sopisen trots allt!! Tack, för det!

Önskar dig en fin helg!
Kram
Pi

Nyanser av vitt sa...

Vad snyggt det blev med svart.
Kram Agneta

Hammarsbacken sa...

Krukan blev ju som ny. Bra tips. Nu ska här inhandlas sprayfärg...
Kram Sonja.

Lyckoslanten sa...

Det där blev ju jättelyckat! Du har verkligen näsa för vad som gör sig! Ha en bra fredag nu. Jag ska ha storfrämmande i eftermiddag. ❀

Livet på Vestergård sa...

Så fint det blev! Verkligen ett bra tips.
Jag har också börjat sätta ut en del blommor men kastar ett oroligt öga på termometern varje kväll.
Ha en fin fredag! Kram Kicki

Hildas hem - Sofia sa...

Tänk vad lite färg kan åstadkomma. Helt otroligt! Snyggt blev det - nästan som nytt :)

Jag önskar dig en fin fredag!
Kram Sofia

Betong ute och inne sa...

Den blev jättfin...
Ha en bra helg
kram Malin

Unknown sa...

TACK!! Nu ska här inhandlas sprayfärg. Jag har ngr som jag inte vill använda p g a färgen. Krukan blev så läcker :D
Kram Maria

Ljusa vardag sa...

Gud vad fint det blev, SÅååå mycket bättre än tidigare! Tack för tipset! Ha en fortsatt fin fredag - trots allt regnande. KRAM Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...