16 maj 2011

Betongfunderingar...

Sitter och låter mej inspireras av boken "Betong med guldkant".
Skriven av Malin Nilsson o Camilla Arvidsson...
( foto från boken )

Här visas många fina ideer som förverkligats i betong...

Här har man blandat färg i betongen... Fin kruka...
( foto från boken )

Några små betongdekorationer finns hemma hos oss...

Dottern kom väl hem från Bryssel, men hon fick vänta på 
sina väskor  i över 1 1/2 timme. Det verkade som om 
bagagepersonalen på flygfältet glömde sitt jobb och
bara såg på ishockeymatchen och firade segern.. Inte
så muntert för dem som ville ha sina väskor....
Så nattsömnen blev lite kort...

Men nu njuter jag av en skön hemma måndagkväll !
Allt gott till er ALLA !
Kraam
Sanne

22 kommentarer:

Hanna sa...

fina bilder du bjuder på. ha en bra måndags kväll.
kram
Hanna

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Så härligt med betongbilderna!
Har själv aldrig testat att gjuta, men det skulle vara fantastiskt roligt!

Ha en fin kväll!
Kram Annica

Anette sa...

Åhh va kul de vore att pröva på att gjuta ,får väl se om man törs :)
Ha en skön kväll
Kramen Anette

Susanne sa...

Hej!
Jättefint....blev sugen på att färga, såg det i en tidning med, vet du vilken sorts färg men ska använda?
kram susanne

Outi-Hyypiön elämää sa...

IHania betonijuttuja. Mä haluisin itsekki terassille muutaman ruukun betonisena. Ois just mun tyyliset rouheat.

Bittan sa...

Hej !
Inspirerande bok du visar.
Jag testade på att gjuta förra året, gjorde både fat, rabarberfatsfågelbad
och lite småsaker. Jättekul men kladdigt. Man kan göra en massa avancerat om man har tålamod .Men vem har det haha, snabbt ska det gå :-)
Kan tänka mig att flygplatspersonalen firaden segern , men inte lika kul att behöva vänta.

Kram kram Bittan

Hammarsbacken sa...

Ja, betong är så fint. Man kan ju göra så otroligt mycket fint.
Grattis till segern i hockey då, grrr:) KRAM!

Hemmavid sa...

Betong är så härligt! Har länge tänkt att jag ska prova att gjuta själv, men det blir liksom inte av...

Men en vacker dag, kanske?

Kramen Jenny

Louise sa...

Betong och pioner..Vilken härlig kombination!

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Det är så fint med betong! Funderar på att ta mig an ett litet projekt...funderar... =)
Ha en fin kväll!

Kram Emma

Petra / Popetotrora sa...

Härliga bilder med olika betongproejkt. Jag har länge tänkt att jag ska testa att gjuta betong men det har inte blivit av än. Nu blev jag sugen igen när jag ser dina bilder. :-)

StrandviksVillan sa...

Charmiga krukor! Blir riktigt sugen på att försöka göra några själv!
Vi (mannen) har själv gjort gångplattor, pelare och lite annat av betong.

Må så gott!
Ann-Christine

Lyckoslanten sa...

Det finns betong och betong... du visar den vackra. Pioner gör sig överallt!
Vårt land stannade nog av några timmar där! Ha det gott du! ♥

himlaverket sa...

Skulle också vilja gjuta lite mer i betong. ett fågelbad står på tur....
Kanske det blir ett i sommar....
Kram Ullamaria

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej!
Så snyggt med betong.
Har aldrig gjort något,men skulle gärna vilja.
Blev inspirerad av dom fina bilderna.
Må så gott
Kram Anette

Torpliv sa...

Fint med betong, vore roligt att prova att gjuta.. Och fantastisk vacker bild du tagit på fjärilen..!
Ha en bra dag!
Kram
Petra

Monica sa...

Jag trodde att jag inte tycker om betong, men det du visar ser ju bra ut.
Jag gilla rosenknoppen mitt bland grönskan.
Monica

Uttan sa...

Så vackert. Ska köpa betong för jag har lite planer för vad jag vill göra.....om det sedan fungerar det är en annan fråga.
Rosenknoppen så fin.

Kram!

Betong ute och inne sa...

Usch vad trist att vänta så länge...
Men du vilken fin bok, jag har en del andra men inte den...kul med inspiration...
Ha det gott kram Malin

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Oh vilka underbara betongrosor du visar. Helt fantastiska.
Jag är en betongälskare men har aldrig provat på att göra något själv, ska nog kanske göra det :)
Ha en fin dag.
kram
Jessica

Tinis vita hem sa...

Att gjuta i betong är skoj, höll på med det förra sommaren :) Fin ny header du har!
Vi ses i morgon,
kram Tini

Nicole sa...

Härligt inspirerande bok! Jag skulle också vilja prova på fler betongprojekt.
Betongrosen är ljuvlig. Jag stod och höll i en liknande på Plantagen, men kom mig aldrig för att köpa den, något jag ångrar nu förstås!
Ishockeymatch eller inte, det verkar inte att fungera alls med bagageutlämningen i Vanda.

Tur i alla fall att det gick så bra i hockeyn!

Kram, Nicole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...