9 maj 2011

Tygvas...

En vinflaska kan lätt förvandlas till en fin vas...

 Jag sydde en flaskformad huva och trädde den på vinflaskan...

Snart blir det dimissionstider och minns att vaserna inte ville
räcka till på våra barns studentfester... Så detta kan vara 
ett tips för er som har dimissionsfester ...

Det finns ingen gräns för hurudana vaser man kan sy...
Min vita tygvas har lite spetsdekoration och en över-
fördbild...

Med ett trevligt tyg behövs ingen dekoration..

Blomman skulle ju gärna få vara äkta men ännu växer inga 
rosor hos oss, ävenom vi har sommarvärme...

Så nu blir det att sy många tygvaser som passar på champange-
flaskor. Då kan man bara träda på tygvasen efter uppdrucken 
"skumppa"...
Med detta måndagstips vill jag önska alla som kikar
in på bloggen en fortsatt varm och skön vecka !
Kraam
Sanne

26 kommentarer:

Jenny sa...

Sååå fint!!! Jättebra idé! Det tackar jag för;)
Ha en skön fortsättning på veckan du med, kram Jennyu

Livet på Vestergård sa...

Det var både praktiskt och snyggt tips!

Anonym sa...

Vilket trevligt tips!! Skulle sy mig en direkt bara jag hade tid till det.

Vilket fint kort på din dotter du visade i förra inlägget, hon är verkligen vacker. Gillade även den nya ramen, så snyggt med de snirkliga detaljerna.

Kram på dig!
Maria

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Smart idé, kan tänkas att jag apar efter inför sommarens fester! =)
Ha en härlig kväll.

Kram Emma

Uttan sa...

Fiffigt!!! Fina bilder.
Tack för tipset. Måste testas.

Kram!

Gugis Pärlor sa...

Superfint tips! Så bra att det går att variera helt enligt tycke och smak ;O)

Kram Gugi

Bente sa...

Så flott blog du har. La meg som følger, jeg.

Ha en fin kveld

Bittan sa...

tack för tipset.....ja visst är det märkligt att man ALLTID rätt vas fast det står massor i skåpen.
vilken duktig fotograf du är dessutom alltid så fina bilder.
Idag har jag övat på porträttfoto, inte det lättaste att få till bra men till hösten blir det förhoppningsvis fotokurs.

Kram Bittan

Anette sa...

Såå himla fina ,bra tips om man ska ge bort nått till någon som redan har allt för en sån har dom säkert inte :)
Kramen Anette

Unknown sa...

Snyggt! Toppenidé! Tackar så mycket för tipset :)

kram Maria

Kamomilla sa...

Vilken härlig ide´!

Hemmavid sa...

Tack för ett fint och användbart tips! Kanoners!

Kramen Jenny

Susanne sa...

Jättefin....Bra tips!
kram susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Det kallas att vara väldigt händig och vara full av idéer och så fint det blir sen då! Jättesnyggt.
Agneta kram

Annika sa...

Jag håller med alla föregående att det är en suverän idé :o)
Mvh Annika

Gunillasljusglimtar sa...

Kul tips tack för det...ha en go natt/ Gunilla

Hammarsbacken sa...

Vad fint. Du är så påhittig. Jättebra tips för vaser är faktiskt något som jag inte har så gott om. Men flaskor blir det ju en och annan:) Kram Sonja.

Liisa sa...

Vad fin idé! Jätte snyggt!!!
Ha en solig och skön vecka!
Kram Liisa

millandante sa...

TOPPENFIN IDÈ!!!

Torpliv sa...

Vilken väldigt bra idé, och så söta de blev, tack för tipset! Kram Petra

Tiina sa...

Kiva idea ! Saa näppärästi tilanteeseen kuin tilanteeseen sopivia maljakoita :)
-Tiina-

Monica sa...

fiffig idé,
den måste jag lägga bakom örat! Eller egntligen borde man sy några nu genast, så skulle finnas när man snabbt behöver...
Monica

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Sanne!
Vilken urfin idé.
Så snyggt och påhittigt.
Du brukar ofta ha fina tips här hos dej.
Må så gott och ha en fortsatt fin vecka.
Kram Anette

Villa Carl Larsson sa...

Wow vilken fin blogg du har. Hittade precis hit och det är jag jätteglad för :) Länkar hit så jag kan följa dig om det är okej.

På återseende. Kram Josefin

alegni sa...

vilken trevlig idé!
utifrån dina bilder ser det ut som om du bodde nånstans vid medelhavskusten - så attans charmigt!
kram

Ardisia sa...

En till härlig idé hos dig!

Gillar dina blomsterarrangemang, vackert med lådorna mot tegelväggen!

Ha en fin dag! Kram Mia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...