1 juli 2012

Stig ombord...

Alexandra kom "seglande" till Pellinge sommartorg...
Och visst passade vi på att stiga ombord...

Här kan du läsa om hur jakten Alexandra återuppbyggdes 
av frivilliga för att hålla båtbyggarkunskap och seglar-
tradition vid liv...

Jag har en gång seglat med Alexandra...

Vi gjorde en vårutfärd med en klass...

Jag minns att eleverna satt inne på båten och spelade kort 
och vi vuxna njöt av vacker natur och härlig doft och
vågskvalp...


Vilken skatt då man valde att återuppbygga detta vackra 
segelfartyg! Man njuter då man ser detta vackra fartyg
segla fram mellan kobbar och skär....

Med dessa foton av Alexandra från Vålax, Borgå, önskar
jag er en härlig söndag !
Kraam
Sanne

8 kommentarer:

Maria - Wikers Liv sa...

Vad otroligt vacker Alexandra är!!!!
Så fina fotón du tagit på henne!
Önskar dej också en underbar söndag!
Kram /Maria

Snäckskalsdalen. sa...

Det var en riktigt vacker båt, det! Så ska dom se ut.
Agneta kram

Tinis vita hem sa...

Så vackert gammalt segelskepp, fint att det har bevarats :)
Ha en skön söndag!
kram Tini

lyckobo sa...

Det var en vacker gammal dam! Jakobstad har ett liknande skepp, jakobstads wapen, som håller på att ruttna bort i hamnen, så synd att det inte finns pengar att bevara och restaurera en sådan skatt!!!

Ha det fint!

Torpliv sa...

Vilka vackra foton! Hade absolut inte haft något emot en tur med Alexandra, så roligt att de bevarar det gamla och vackra! Kram Petra

No34 sa...

Det var ingen seglar-skorv det inte... Så fin! trots att jag inte har någon tjusning till djupt vatten skulle jag kunna tänka mig att följa med på en tur!! Kram Kate

Lyckoslanten sa...

Stolen passar ju bra dit den kom!
Det är fint att ett sådant ståtligt skepp har bevarats! Nu hoppas jag du får dit de unga och kan njuta med dem! ♥

Puutalon Tunnelmissa sa...

Ihastuttava vene..:))
Kyllä sillä kelpaa seilailla ja vielä kun aurinko paistaa.. niin mikä sen ihanampaa.
Mukavaa alkanutta heinäkuuta!
Jaana

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...