23 feb. 2013

Is...

Under sportlovet har jag läst Ulla-Lena Lundbergs bok Is.
Det som känns extra intressant är att jag upplever Kökar 
igen... 

Mina föräldrar har sin sommarstuga ute på Kökar och bokens 
handling utspelar sej där ute bland de karga öarna... Har till-
bringat mina barndoms och ungdomssomrar där ute bland 
kobbar och skär...

Boken handlar om en prästfamilj, författarens pappa var präst 
ute på Kökar...Nu då jag läser boken ser jag framför mej den
 röda prästgården och tunet framför kyrkan... Som nygifta gick 
vår "bröllopsresa" ut till Kökar och då blev vi bjudna på kaffe
 i den gamla prästgården, som nu på senare tid fungerar som
församlingshem... 

Tycket att boken har en otroligt vacker pärm...
Skön läslördag till er andra oxå ...
Kraam
Sanne


7 kommentarer:

Dortesjs sa...

oj så fint og helt sikkert en dejlig bog
http://auntiesvintagedecor.blogspot.dk/

Hanna sa...

Tack för boktipset. Vilket vackert sovrum du har.
Hoppas att du har en fin lördag!
Kram
Hanna

No34 sa...

Härligt när man ser byggnaderna och omgivningen framför sig när man läser boken. Väldigt vacker framsida på boken. Kram Kate

House and Garden by Bia sa...

Oj jag har så mycket oläst både tidningar och böcker...den där boken lät mysig på nåt vis...ute bland kobbar och skär...
Måste nog försöka läsa lite innan Mello, hihi...ska du se den också?
Kram bia

Lyckoslanten sa...

Fina glimtar från sovrummet!
Min storasyster sa i kväll att hon håller på och läser den boken och att jag ska få den av henne sen. Kökar lär ju vara något speciellt och min man som är prästson kan säkert läsa boken också. ;o)

Nyanser av vitt sa...

Jättefint omslag. Man tror att det är en inredningsbok :O)
Ha en fin söndag
Kram Agneta

Unknown sa...

Vilket härligt sovrum.Ser mycket rofyllt ut:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...