8 feb. 2013

Ute i god tid...

Nu har jag gjutit ljus i äggskal... 

Tvättade äggskalen ordentligt och så fick skalen 
torka... Smälte ljusmassan och knöt vekar i ägg-
skalen... Hällde ljusmassan i skalen. 

Det var några Ikea-ljus som jag smälte, för jag 
hade ingen annan ljusmassa hemma... 

Lite förkänning av påsken blev det ju, men 
bättre att göra någonting i tid... Är oftast i
sista minuten med det mesta..

Skönt med fredag ! Önskar er alla
en mysig kväll !
Kraam
Sanne

 Här kan du sett
inlägg om att göra 
ljus i kaffekoppar.

16 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Äggljusen blev helt superfina! Vet du vi gjorde igen inlägg samtidigt ;)
Ha en skön helg!
kram Tini

House and Garden by Bia sa...

Var får du dina fina idéer ifrån??
Du är såå kreativ:)Härligt!
Så himla fina ljus ägg!!
Ha en härlig myskväll!
Kramen

Hanna sa...

vilket bra tips.
Ha en fin fredagskväll.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Hej!
Vilken mysig blogg du har, så glad att jag hittade dig!

Jag gör också ljus, det är så roligt. De här äggljusen ska jag testa. Vi har egna höns och ägg, så det blir ju bra.

Ha en skön kväll!

Nette Cecilia sa...

Så vackert ,tänk att få användning för gamla ljus också ,trevlig helg ,nette

Nånmänniska sa...

Wow, de blev fina :)!

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fiffigt. Ha en fin fredagskväll. Kram Mimmi

krajamaria sa...

Roligt med ljus i äggskal! :)

Vecka - Vecka sa...

Vilka fina!
Jag brukar sällan påskpynta speciellt mycket, tycker påsken går så fort. Men kanske i år :-)
Kram, Lotta

Ninnis sa...

Vilken rolig ide...=)
Trevlig helg !

Kram Ninni

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fina äggljus.Ha en mysig kväll.Kramar Rita ♥

Tess sa...

Vilken bra idag! Jösses så tjusigt det blev. Tack för tipset :)
Kram

Pajupirtin Kaisa sa...

Voi miten sievät ja herkät tuikkuset olet loihtinut.
Ihaninta kevään odottelua sinulle!
Kaisalta

Sabina sa...

Fina ljus! Du har verkligen varit ute i god tid och har antagligen de finaste påskpynten ever! Klara att användas.

Ha en bra dag!
kram Sabina

STENLYCKA sa...

Du är ju bara så bra med alla dina fantastiska idéer!
Tack!
Önskar dig en skön helg!
Här har vi snöyra och kallt som vädret brukar vara i februari!
Kram Raina

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefina! Och visst är det bra att vara ute i god tid, det är inte så långt till påsk...Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...