21 sep. 2014

Nytt tyg...

Nu har jag äntligen fått sytt nytt tyg till barstolarna som 
Linus och Laura har i sitt kök...

Så här såg stolarna ut då de köptes via tori.fi. Helt vanliga
Henriksdals barstolar som kommer från Ikea.

Slipade trädelarna på stolen och behandlade sedan dem 
Beklädde även stolsdelarna med mera fyllning...

Det nya tyget på stolarna kommer från Lauritzon´s och visst 
har det tagit tid innan jag fick det gjort.

Tyget beställdes redan i  början av sommaren. Men ljuvligt 
sommarväder gjorde att jag inte satte inne och sydde....

Men nu är jag riktigt nöjd att jag fått stolarna klara,
en färgklick i ungdomarnas hem. Här ser man satt 
benen är i samma färg som golv och bordskiva....

Önskar alla mina härliga bloggläsare en fin söndag !
Kraam
Sanne

5 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Stolarna blev verkligen snygga! Fint tyg och proffsigt arbete. Ser ut som dyraste designerstolar :)
kram Tini

Mariette sa...

Så fint det blev! Förstår att du inte velat vara inne denna sommar :) Tur att det kommer en höst också.
Mariette

MINA TVÅ HEM sa...

Stolarna blev super fina, tyget piggar upp i den ljusa inredningen, vackert!
Ha en trevlig dag!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Krista sa...

Onpa todella kaunis tuo kangas, miellyttää minua kovasti!

Monica sa...

Snyggt tyg ...
och tänk så snyggt det blev med lite extra fix. Ungdomarna är lyckligt lottade med en så händig fixare.

Ha det bra i höstregnet
Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...