2 juni 2015

Bengtskär...

Vilket äventyr jag fick vara med om...

Vi åkte ut till Bengtskär, som ligger på yttersta skäret i
Skärgårdshavet, 25 km sydväst om Hangö.

Vi startade i Rosala och första delen av båtturen var behaglig,
men då vi kom ut på öppet hav fräste havet på… Vi satt och 
höll i oss så knogarna vitnade och vågorna skölde över oss…

Skepparen var trygg och lugn och sade att det var ingen fara.

Väl framme fick vi höra historien runt Bengtskärs fyr.

 Rosala och Bengtskär är ett underbart ställe. Dessutom 
är det alltid lika skoj att besöka min väninnas/kollegas
härliga sommarstuga.

Kraam 
Sanne

4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Ja det ser väldigt gemytligt ut förutom guppigt hav då. Det är inte min grej, men du är säkert van med varierande vindar ut till havs. Njut nu av dina första sommarlovsdagar! Det gör jag! ♥︎

Livet på Vestergård sa...

Fina foton! Jag har hört så mycket fint om stället men aldrig besökt det själv. Hoppas att vi någon gång får ett besök inplanerat !

MINA TVÅ HEM sa...

Hujedamej vilka vågor jag kan nog tänka mej att det inte var så trevligt fast det annars ser vackert ut.
Men tur att ni inte är på väg i morgon för då skall de först storma ordentligt.Ha det så bra!
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

I min smak sa...

Huj! Fastän jag bor vid havet ogillar jag sjögång men hisnande vackert ser det ut!
Susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...