27 mars 2013

Virkad spindelsjal...

Tycker att min virkade spindelsjal aldrig ville bli klar...
Men nu äntligen är den färdig... Garnet heter Cotton 8, 
ett smidigt bomullsgarn... 

Här hittar du mönstret till sjalen och här en beskrivning på
sjalen i  bildform... Spetskantens mönster hittar du här och
då virkade jag 4 stolpar i varje kantlänk. Sedan virkade jag 
sista varvet *1fm, 1 hst, 1st, 1hst,1fm i luftmaskbågen, 1fm
i (mellanrummet) stolpen* upprepa detta...

Tänker mej att sjalen passar till vitt... Nu får jag börja med 
något nytt stick eller virkprojekt...

Önskar er en härlig kväll... Ha det bra!
Kraam
Sanne

8 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Så fin sjalen blev! Du är så flitig :))
kram Tini

Susan Durup sa...

Meget smukt lavet - det ser meget indbydende ud.
Mange hilsner
Susan

Lyckoslanten sa...

Den sjalen kräver nog en som är flink i fingrarna. Du har alltid något trevligt på gång. jag begriper inte vad jag gör av tiden! Önskar dig en fin början på påsken! ♥

Torpliv sa...

Så vacker den blev, din sjal! Skulle gärna prova att virka en sådan, men jag förstår att det tar tid med ett sådant stort arbete. Du är verkligen duktig på att virka!
Önskar dig en riktigt fin påskhelg!
Kram Petra

Vit dröm sa...

Oj så fin! Önskar att jag kunde virka men icke...;)
Ha en riktigt skön dag!!
Kram Anna

STENLYCKA sa...

Så vacker sjal!!
Stor Påskkram till dig!
Ha en underbar helg!
Raina

Christina sa...

Vacker sjal. :)

Pitsi ja Pipari /Mari sa...

Ihana, olet kyllä niin taitava!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...