2 jan. 2011

Pulsvärmare i kylan.....


Pulsvärmare kan vara till glädje i vinterkylan.

År 2011 inleddes med kallt väder och mera snö. Kusinskaran
här på backen har åkt pulka och njutit av riktigt vinterväder.

Jag tassade runt på olika bloggar och blev inspirerad att sticka 
pulsvärmare. 

Till ett par behöver du ca 40 gr garn och 3:ans stickor. 
Jag har använt Drops Alpacagarn. Det var nog litet ovant
att sticka med så tunna stickor.


Här hittar du beskrivingen till pulsvärmarna .

Följ beskrivningen så lyckas man nog. Jag stickade ett varv med
samma garn som pulsvärmaren istället för lingarnet. Det som
 jag funderade över var det med två omtag efter varandra, men 
de stickas följande varv rätt och avigt och det bildar hålen på
 mönstret. ( Mönsteret är kopierat från en stickblogg. )

Jag önskar god forsättning på det nya året! 
Värm er med stickat nu under kalla vinterhalvåret !
Ha en riktigt skön söndag!
Kraam
Sanne

21 kommentarer:

Sanna-Riikka sa...

Aivan ihastuttavat! Ja näillä keleillä erittäin tarpeelliset!

Kaunis tuo uuden vuoden toivotus kuvasi ja vielä kerran sinulle oikein kaunista ja valkoista;) uutta vuotta 2011!!!

Tinis vita hem sa...

Jättesnygga pulsvärmare du stickat! Det här tror du nog inte, men jag har också hållit på och stickat gråa pulsvärmare igår och idag! Hittade en beskrivning i Kotivinkki och blev inspirerad att prova. Jag visar mina på bloggen när de är färdiga :)

Önskar dig en riktigt god början på det nya året!
hälsn. Tini

Loise sa...

Nydelige pulsvarmarar, trur eg må på butikken og finne rosa alpakkatråd i morgon, om dei har ope da. Blir spennande om eg forstår det svenske mønsteret:-) Godt Nyttår.

Lantliv och Loppis sa...

Hej!
Underbart fina pulsvärmare!!
*vill ha*
Kram Ellen

Gugis Pärlor sa...

Så vackra! Mönstret ska jag spara ifall jag någongång får lust att göra likadana! Tack!

Kram Gugi

Venke sa...

Så nydelige pulsvanter :-)

Michaela Eriksson sa...

Åh så underbart fina...

kram/
Smulan

Vit dröm sa...

Så underbara pulsvärmare! Vad duktig duär!
Kramar Anna

Gunillasljusglimtar sa...

Vilka bilder...så sugen man blir på att sticka såna / Gunilla

Anitas hus sa...

Godt nytt år!!!
Nydelige pulsvarmere og flotte bilder. Jeg har også strikket en del pulsvarmere. Godt å ha på kalde dager også pynter de opp en del også:)

Ha en flott dag!
Klem, Anita:O)

Vit som snö sa...

Så fina pulsvärmare!! Och fin bildserie! Och tusen tack för att du delar med dej av mönstret!! Jag tror jag ska testa om mina stickkunskaper lever kvar, det var längesen jag stickade nu. Virkar gör jag däremot ganska ofta. Men lite omväxling är inte fel:)
Ha en fin dag! Kram Cilla

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina. Säljer du såna?
Kul att du deltar i min utlottning.
Kram Agneta

Hanna sa...

Fina pölsvärmare.
'KramHanna

promenader på landet sa...

Vilka jättefina pulsvärmare de ser jättefina och goa ut! Ha det gott och fin blogg! Kram Maria

Auli sa...

Hei Sanne! Tulin tutustumaan blogiisi ja oletan, että olemme opiskelukavereita Helsingistä 70- luvun lopulta. Blogini on virveriikka.blogspot.com.
Terveisin Auli (Eskola)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Vad kul att du delar med dig av beskrivningen! Jag ska nog ta och prova att sticka ett par själv. Ser jättesköna ut.
Stor Kram Annelie ♥

Anonym sa...

Hei!
Så fin blogg du har- la meg til som følger!
Herlige pulsvarmere du har strikket :) Og de nydelige bilder..winterwonderland :)

Klem Anita

AnnHelen sa...

Hej!
Är på besök här för första gången, jag hittade hit via din kommentar på min blogg, tack för det! :) Föra att svara på din fråga om tunikorna så har jag en webshop ochså, du hittar den på adressen www.mydreamhome.fi De nya tunikorna jag visade på bloggen finns inte i webshopen ännu, men kommer att uppdateras så fort de kommer. Du hittar ochså min e-post adress på hemsidan. Du kan ochså följa My Dreamhome på Facebook, dit uppdaterar jag ochså nyheterna som kommer!
Ha det så bra,
hälsar A

Myriam sa...

beautiful knitted mittens!

maria sa...

Tack för att du delar med dig av mönstret , underbart fina

Susannesblogg sa...

Snyggt med volang avslutningen på pulsvärmarna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...