30 jan. 2011

Söndagsbilden...

Trevlig söndag till er alla...
 Nu skall jag visa mitt lilla bord som jag köpte från Byvägens
Veranda... Klicka HÄR så kommer du till ett inlägg om affären.

Jag har tänkt ha bordet i vårt sovrum, men en hylla med krokar
skall skaffas ovanför bordet... Nu står bordet i tamburen...

Det var formen på bordet som tilltalade mej......

Men kanske det är lite för shabby chic i min smak och har funderat
om jag skall måla det lite vitare......

Här ser ni ytan på bordet. Rosorna är från dotterns födelsedags-
fest som vi hade igår.

Kika in på Inspirationsfabriken så ser du fler söndagsbilder..

Ett tips, med decupagelack ( fås i hobbyaffärer ) kan man lätt
föra över bilder på trä.... Mina små bilder är från tidningar och
sedan limmade på korgen med decupagelack....

Ha en bra början på veckan...
Snart får jag väl ordna med ett lotteri då besöksmätaren
tickar mot jämna tal.... Jipii...
Stor kram till alla nära och fjärran...
Kraam
Sanne

20 kommentarer:

Monica sa...

Hejsan
Fina söndagsbilder igen :)
Jag har två korgar som skall målas vita i sommar, kunde pröva på någon rosen bild på den ena.
Bra idé!
Tackar för grattisarna inne hos mej :)
Unga paret var just på mat,
och de lyste ikapp med sina ringar.. Gulligt
Utan att veta så förlova de sej på samma datum som hans föräldrar i tiderna...
Häls. Monica

LissenTo sa...

Vad fint du har det. Tycker om både hyllan och bordet med det fint svängda benet.

Ha en fortsatt skön söndag. //Lissen

Norregård sa...

Jättefint bord!! Gillar såna där små bord som man lätt kan flytta runt & ha tekoppen på;o)

Trevlig Kväll!
Kram Malin

Vekarus sa...

Kauniin mallinen pöytä!

Fröken C sa...

Så fint!
Förstår att du föll för formen:)
Jag skulle nog oxå göra det lite vitare;)

Kram C

Lyckoslanten sa...

Nu känner jag mig väldigt hemma när det gäller de där sjalarna! ;o) Bordet är jättefint och det blir intressant att se om du kan hålla penseln borta! ;o) Ha en lyckad början på veckan! ♥

Hanna sa...

Fin söndagsbild.
Ha en bra söndagskväll.
kram
Hanna

alegni sa...

sött bord! idag har ett shabby chic bord flyttat in i vårt blivande gästrum också. ska visa det så småningom.
trevlig kväll! kram

En vacker vardag sa...

Snygg hylla och sjalarna ser ju såå härliga ut! Decoupagelack kan man göra mycket kul med. Det har jag använt mycket.

Ha en skön söndagskväll! Kram

Anonym sa...

Hej:)
Har precis hittat in till dig, vilken vacker blogg du har och ljuvligt hem:)

Bordet du köpt är väldigt vackert, men jag håller med om att lite vit färg skulle göra det ännu vackrare.

Trevlig söndag och tack för inspirationen!
Kram Maria

Zinkhjärtat ♥ sa...

Bordet är jättefint men jag tycker nog att dina sjalar är ännu finare!
Underbart vackra är de:)

Stor Kram Annelie ♥

Livet på Vestergård sa...

Det var verkligen fin form på ditt bord.Så vackert med sjalarna!
Kram Kicki

Tinis vita hem sa...

Fint bord! Lite vitare skulle nog vara mera din stil tror jag. Vi ses i morgon!
kram Tini

Anitas hus sa...

Hei:)

Så nydelig bord, likte veldig godt både formen og det lekre benet.
Nydelige bilder også:)

Ha en flott ukestart!
Klem, Anita:O)

StrandviksVillan sa...

Tack för kommentaren om mitt skafferi! Visst är jag nöjd! Kul när man snabbt, lätt och billigt kan få till nåt så bra ;)

Så vackert bord du har köpt! Det kan jag tänka mig passar bra både här och där.

Decoupage är så kul, det måste jag hitta på nåt med snart igen. Har faktiskt en spånkorg som borde målas också... ;)

Ha det bra!

Auli sa...

Taas paljon ihanan valkoista blogissasi. Pöytä on hieno, meillä kotona ollut samanlainen mutta muistaakseni se on nyt yhdellä siskolla. Se meidän pöytä oli 1800-luvulta. Oikein hyvää viikonalkua täältä länsirannikolta sinne etelään!

Gunillasljusglimtar sa...

Så fina bilder! Så kul när det tickar mot jämna tal...Glöm nu ej vännen att gissa på min tävling så det blir lite fler som kan ha chans...Kramis Gunilla ♥

Nyanser av vitt sa...

Jättefint bord och vackra bilder.
Kram Agneta

Fru C sa...

Jag kikade in här och fick se hur snyggt 'fodral' du sytt till din symaskin, åh tänk om man kunde få till det så snyggt!!Många projekt och idéer.....ja det är livet det ;)
Kram// Carolina

Vit som snö sa...

Gillar både hylla och bord! OCH sjalarna är ju underbara, jag är svag för sjalar;) Såna bord är så lättplacerade och bra.
Kanske liiite för shabbat på ovansidan tycker jag också...men det fixar du lätt:)
Wow, vad bra tips för spånkorgar! Jag "leker" ju med decoupage ganska ofta men den tanken har aldrig slagit mej in:) Tack för det tipset!!
Ha en fin kväll!
Kram Cilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...