25 jan. 2011

Tisdagstema BADRUM...

Vårt badrum är för tillfället en byggarbetsplats. Min man håller på
att renovera vår bastu. Här en liten glimt därifrån.... Laven blir av
värmebehandlat trä... Och det doftar så gott....

Vi duschar oss nu i vårt grovkök under tiden bastuprojektet
pågår. Här ser ni en glimt från det...

Vårt grovkök har förr varit vårt badrum och vår gamla bastu fanns
oxå där. Men nu är det omgjort för att tvätta kläder och torka byk
och mangla mm....

Känns väldigt trångt att duscha i samma utrymme som man fixar
tvätten... Men så gjorde vi ju innan och nu tycker man att det är
helt upp och ner då alla funktioner sker i samma utrymme.

Men det är ju bara tillfälligt och snart är bastun klar....
Och i vår skall vårt egentliga badrum som finns i samband med bastun 
renoveras.... När nu bastun blir ny så vill vi nog ha tvättrummet
 i samma stil.... Det ena föder det andra....

Tygpåsen för handukar eller bastupefletter har jag sytt i grovtlinne.
Tänkte att den kunde passa i bastun så kan man ha pefletter i...
Knappen med edelweiss på är från Österrike, tyckte att den 
 passade i stil... 

Nu gäller det att få ideer för hur vårt  badrum skall se ut.
Kika in på Inspirationsfabriken så får ni se fler badrum...

När bastun är helt klar får ni mer glimtar....
Ni skall ha det gott alla ni som kikar in på bloggen....

Jag fick min bil från verkstaden i dag... Har i en och en halv 
vecka samåkt med min kära man , ett litet pussel må jag säga...
När man bor ute på bondvischan så är bilen ett måste..
Är ni andra lika beroende av egen bil eller är jag bortskämd.... :o)

Kraam
Sanne

En liten glimt av de kakel 
vi har i grovköket.

16 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mycket fina detaljer...
Kraam

Inka sa...

Hej, Sanne!

Åh, vad fint. Men vad jobbigt att vänta på att badrummet ska bli klart. Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge.


Kram Inka

irene sa...

Vilken fin blogg du har! den vill jag fölga!

Irene

Monica sa...

Vad fint det blir!!

Och att vara utan bil på bondvischan är ganska så besvärligt.
Jag jobbar 2-skiftes jobb,
och vi försöker samåka med mannen de dagar det bara går....
du har så rätt det är ett pusslande!
Häls. Monica

Lantliv och Loppis sa...

Hej!
Kul att du gillar min idé med tvättmedlet =)
Vilken fin tygpåse du har sytt!!
Ha en fin tisdagskväll!
Kram Ellen

vardagsvitt sa...

Oh så härligt med bastu och så spännande att se resultatet!!
Tygpåsen var så himla fin och det passade verkligen med det grova tyget!!
Ha det bäst!!
Kram Marith

Lyckoslanten sa...

Det var inte illa må jag säga! Så fina detaljer du visar nu från både bastu och grovkök... ja vad kan överträffa detta? Nej, du är inte bortskämd säger jag som vill ha en bil framför dörren varje morgon! :o)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ååh vad fint ni har fått det!
Många fina detaljer:)

Gillar hjärtat som hänger på spegeln.

Stor Kram Annelie ♥

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Mmmm, så mycket fint!
Ja, du, man blir lätt bortskämd med utrymme! ;)
Ha en fin dag!
Kram!

Gunillasljusglimtar sa...

Oj så mycket fint...Den handukspåsen var såå fin!!Svårt eller att sy? Kram Gunilla

Louise sa...

Fina detaljer! Visst blir man snabbt van vid det som är bättre än man varit van vid tidigare;)

Auli sa...

Ihanat lauteet tulee saunaanne. Ne on ihanan väriset ruskeat. Ja se seinä kanssa näyttää tosi kauniilta. Kyllä hyvää aina kannattaa odottaa!

Vit som snö sa...

Otroligt fint blir det!
Den som väntar på något gott heter det ju;) Tänk vilken avslappningsplats ni får!
Kunde jag skulle jag skicka sol till er också:) Hoppas den kommer om jag önskar riktigt mycket;)
Ha en fin dag!
Kram Cilla

Anonym sa...

Hej,vad fint det blir :)
Vi "landslollor" behöver nog egen bil för att kunna röra oss överhuvudtaget :)
kram Nanne

Nyanser av vitt sa...

Fina detaljer Sanne. Gillar speciellt det vackra linnebandet du har om handdukarna.
kram Agneta
PS Jag kan gå till mitt jobb...DS

Michaela Eriksson sa...

Gillar dina hantverk Sanne!
Skall blir roligt att se ert badrum sen...

kram/
Smulan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...