4 jan. 2011

Tisdagstema RECYCLING...


Tisdagstema är återvinning och jag tänkte bjuda in er till mitt syrum!
Välkomna....

Min matta i syrummet  vävde min "moster" av matt-trasor som
min mamma klippt av gamla lakan och kläder. Mor min brukar
 sitta och klippa matt-trasor på sommarstugan ute på Kökar..... 

Att använda "riktiga" matt-trasor till mattor kan väl kallas
recycling om något...... Denna vackra matta har oxå "moster"
min vävt för många år sedan....

Jag gillar ju att måla möbler och vita byrån är köpt som träfärgad
på Huuto.net. Träknopparna byttes ut till Ikeas metallfärgade.
Stolen har vi haft i biblioteket innan och då var sitsen gul.
Men jag har bytt tyg till beige-rutigt för att den skulle passa in.

Många prylar i mitt syrum är loppisfynd, bl.a. de svarta tavlorna.....

Min symaskin har fått en huva av linnetyg. Första fotot i detta 
inlägg är just symaskinshuvan. Bilderna på huvan är först
kopierade och sedan överförda med en limmassa på tyget......

Idag har jag målat en hylla som skall komma i biblioteket. 
Där har vi återanvänt panel från vår bastu  (blir ny panel i 
bastun) till bakväggen av hyllan. Foton på hyllan visar 
jag så fort som jag har den målad.

Partiell solförmörkelse beskådades i dag.
 Solen såg ut som  en nymåne......

Jag önskar alla som besöker min blogg allt gott !

Denna blogg har gett mej många ny bekantskaper, men oxå
fått uppleva att man finner gamla kompisar som man inte
hört och sett på jätte länge......
Ni är helt fantastiska med alla kommentarer !
Kraam
Sanne


27 kommentarer:

Jenny sa...

Halloj!
Jag missade förmörkelsen, var instängd på jobbet...
Vilket fint syrum du har, härligt att ha plats att skapa i ;)
Ha en bra kväll, kram Jenny

Vikeskärs hem och vardag sa...

Men vilket överdrag till symaskinen. Lite skillnad mot dem där plastöverdragen som följer.
Kram kram

Lyckoslanten sa...

Nu blev jag så imponerad och glad över ditt inlägg så det är inte sant! Vilken fin huva på symaskinen och så tänker jag på din moster och Kökar där min kantor till kusin har tillbringat alla somrar med sin stora familj. Även jag fotograferade solförmörkelsen, men lyckades nog inte så bra. Ha en skön trettondagshelg! ♥

Tinis vita hem sa...

Mysigt syrum du har, symaskinshuvan är jättefin och trasmattorna likaså. Det är nog inspirerande att sy i ett så tjusigt rum :)
hälsn. Tini

Hanna sa...

Så roligt att få titta in i ditt syrum eftersom jag har planer på att göra om mitt under våren.
Kram
Hanna

Lantliv och Loppis sa...

åååh, vad fint! Vilken dröm att ha ett syrum som ditt! =) * en dröm på önskelistan!
Vackra trasmattor åxå! Jag kommer ihåg från när jag var liten hur min mormor gjorde miltals med mattrasor som mamma sedan vävde.
Härligt med återvinning, och perfekt när man kan måla, väva och fixa just i de färger man önskar!

Kram till dig!
Jennica

Åppå Källbackan sa...

Nu tassar jag in här på din blogg och tittar :) Så fint arbetsrum du har!!
Här uppe i Österbotten hade vi en molnfri himmel, men tyvärr är träden så höga istället så jag såg ingenting, trots att vi bor på stadens högsta punkt (Om vattentornet som vi har som granne varit öppet kunde vi ha tittat därifrån ;)).

Hälsningar från Nykarleby
Sandra

Louise sa...

Vilket syrum!!! En dröm för alla pysslare OCH inredare! Härligt verkligen!!

Monica sa...

Alltså vilken huva till maskinen. Mitt nästa projekt absolut!!
Såg i en annan blogg någonstans.. som hon hade sytt av ett gammalt dynvar med monogram och finheter :) det var också snyggt.
Har du strykt vliselin under eller är det bara linne.
Mysigt rum också, min moster på Vessö håller mej med trasmattor till syrummet :)

Pia sa...

Såå fina grejer du (och "mostern") skapat!!! Härligt att få se hyllan snart...

...lim massa...alltså hur och var får man tag på sådant, dvs när man överför foton på tyg?

Kramis!

Vekarus sa...

Oi, kyllä tuolla kelpaa työskennellä!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Guud ett sånt fint syrum du har! Ett sådant alldeles eget rum skulle jag vilja ha - så underbart härligt:)
Skulle du inte kunna förklara det där med överföringen av bild på tyg?
Stor Kram Annelie ♥

Den där Victoria sa...

Jättefint arbetsrum, gillar mattorna skarpt.

//Elvira

Petra / Popetotrora sa...

Fantastiskt underbart fodral till symaskinen!!

Livsnjutaren sa...

Härlig blogg jag hittade ;) Lägger mig som följare.

Auli sa...

Ihana työhuone! Ja niin siisti! Minun työhuoneeni on..hmm..usein niin sekainen, etten voi siellä tehdä mitään... :( ! Olen muuten niin iloinen, että "tapasimme" näin. Tänään on olut ihan nostalgiset fiilikset takiasi. Tuntuu, että vuosi alkoi upeasti! Sori vaan, että kirjoitan suomeksi, vaikka voisin edes yrittää ruotsia. Minun blogiini voit kyllä kommentoida ruotsin kielelläkin, ymmärrän kyllä, vaikka kirjoittaminen on vähän "ruosteessa". Ihailin aina sinua kun jaksoit opiskella siellä suomenkielisten joukossa ja aina niin positiivisella mielellä!

familjen & inredning sa...

Åhhh, vilen fin symaskinshuva du sytt....
ditt syrum var väldigt fint...
Ha det gott!!!
Kram Kicki

Crinoline sa...

For et flott syrom.Trekket til symaskinen er virkelig nydelig.Regner med at du har sydd det selv.Flotte matter også,lunt og koselig.Hadet godt.Klem

Linnea sa...

Så många underbara ider man måste få i ett så vackert syrum.
Gillade verkligen det vackra överdraget till symaskinen.
Jag länkar till dig på min sida och kommer på fler besök.
Många hälsningar från
Linnea
:)

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint !!!
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Julia sa...

sjukt snygg köpmansdisk du har!

Lantliv och Loppis sa...

Hej!
Tack för den fina kommentaren =)
Jag använder faktiskt en ganska ny, men vanlig digitalkamera..jag använder aldrig blixt när jag fotograferar, tycker bilderna blir så "kalla" då..Helst skulle jag ju vilja ha en systemkamera, men det får vänta tills jag studerat färdigt och fått bättre ekonomi =)

Väldigt tjusigt symaskinsöverdrag!!
Skulle också vilja ha ett sy/ hobbyrum som man kan stöka i! =)

Ha en fin dag!
Kram Ellen

Änglarnas hus sa...

HALLOJSAN!

jISSES VILKET FINT SYRUM DU HAR!! vILL OCKSÅ HA ;)..

jAG GILLADE FODRALET DU HAR SUTT TILL SYMASKINEN..BRA MYCKET FINARE ÄN DEN PLASTKÅPA JAG HAR!!

hoppas att du får en riktigt lugn och fin Trettonhelg!!

Varma kramar ifrån Sanne

Norregård sa...

Hej!!
Vilket fint syrum du har!!!

Trevlig Afton;o)
Kram Malin

Anonym sa...

Vad fint överdrag du sytt :) Jag skulle också vara glad om du kunde berätta hur man överför foton på tyg.
Ha en skön helg!
kram Nanne

lyckobo sa...

Viket härligt inspirerande syrum! Gillar inte att sy (fast jag är skolad sömmerska,men aldrig jobbat inom branschen..), men där kunde man pyssla med en massa andra saker!!! Symaskinshuvan är verkligen jättefin!

Sofi sa...

Hejsan!
Håller på att funderar ut hur mitt pysselrum ska se ut, fick jätte mycket inspiration av dig. tack!

Mvh Sofis husdrömmar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...