13 jan. 2011

Tjugondag Knut kör julen ut...

Julgranen åkte ut för några dagar sedan
och resten av julpyntet börjar vara undan-
plockat.

Julgranen stod i en korg som jag skaffade
innan jul. Korgen målades vit med Osmo 
Colour.

Korgen fick stanna kvar invid kakelugnen.
Nästan på samma plats där julgranen stod.
Funderade att jag skulle ha ved som deko-
ration i den, men kom sedan på att den
kan fyllas med plädar och dynor.

I dag har jag hunnit med möbeltapetserings-
kurs. Det går långsamt fram med min stol...
Håller på och knyter armstödsresårer......
Få se när den stolen blir klar.....

Här hos snöar det igen,men det är nog 
bättre än regn. 

Min kära man har skottat hela taket så nu
får det snöa igen..... Mega sockerbitar 
skyfflades ner från taket.....

Gott slut på veckan önskar jag alla som 
kikar förbi!
Kraam
Sanne

14 kommentarer:

Crinoline sa...

Hei,Sanne.Her ble julen ryddet ut sist søndag.Litt tomt ble det.Det ble fint å ha pledd og puter i kurven,delikate farger.God helg til deg.Klem

Lantliv och Loppis sa...

Hej!
Kul med möbeltapetsering!
Vilken fin svart lykta du har =)
Kram Ellen

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!

Jag gillar din svarta lykta - jättefin är den!

Visst är det skönt att få ut julen:)

Stor Kram Annelie ♥

Lyckoslanten sa...

Det var ett lyckat arrangemang med korgen! Din stol blir säkert jättefin, skicklig som du är!
Min man fick förbud av sönerna att gå upp på taket, så vi får se om han håller det där. :o)
Ha en skön fredag! ♥

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Så bra det blev med korgen!
Och tapetserarkurs! Spännande!!

Hoppas du får en härlig fredag!!

Kram!

Pia sa...

Huu, vilken snökub som kom ner från ert tak! Vi har hållit på med det samma...
Jag hittade tavlan i din blogg och du store tid så fin den är!!!! Skall minsann göra själv en likadan (apar efter dig...)!!!

Ha en hääärlig helg!
-Pia-

Fröken C sa...

Vilken supermysig hörna:)

Låter svårt med möbeltapetsering, men spännande o få se resultatet senare:)

Kram C

En vacker vardag sa...

Vad ljust och fräscht det ser ut i din hörna nu. Snö har vi ju så det räcker - i år igen!

Ha en riktigt skön helg! Kram

Åppå Källbackan sa...

Ja, julen har nog gjort sitt för denhär gången! Nu är det ju tulpantider och sportlovskänsla som väntar! :)

Så snyggt det blev med kuddar och filtar i korgen!!

Ha en bra helg!
Kram Sandra

Hanna sa...

Ha en bra fredag.
Kram
Hanna

alegni sa...

jisses, vilken mängd snö ni har!
vad fint det blev med plädarna och kuddarna i korgen. jag gillar färgerna.
trevlig helg!

Liza sa...

Så fina bilder!
Korgen va supersnygg!

Trevlig kväll!

Mvh Liza

Tinis vita hem sa...

Jättemysigt med korgen och pläden; ljusstaken och lyktan är också helt i min smak.
Trevligt veckoslut!
hälsn. Tini

Louise sa...

Fint hörn med både korgen och den svarta lyktan! Gillar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...