18 jan. 2011

Tisdagtema: MATTOR

Börjar med att visa vårt vindfång som fått ny hissgardin framför
elskåpet ( eller rättare sagt proppskåp). Ni skall veta att jag har "lidit"
med proppskåpet i alla dessa år vi bott i vårt hus. Men nu är jag 
nöjd då hissgardinen täcker in "monstret".....
Första hissgardinen har varit på plats i kanske i två år..........

Gardinen är hänger från tunna kättingar i taket......

Vill du se hur det såg ut med den förra hissgardinen så klicka HÄR.

Ikea Oddvar stolarna fick oxå ny klädsel. Jag har faktiskt många
Oddvar stolar som jag målat. Några finns här hemma andra på
sommarstugan.

Vårt vindfång är litet, men är nöjd att vi målade det vitt för några
 år sedan. Innan var furupanel....... Men som tur går det ju bra att
måla på trä....

 Men till temat mattor. I ett tidigare tisdagstema RECYKLING
visade jag handvävda mattor. Så vill du se mera av mattorna
 så klicka HÄR.
Andra mattor som finns i vårt hus är vita och lurviga och
stora.... Helt vanliga från affären köpta.....
Ny matta under köksbordet kan bli en snar investering....

Denna matta finns utanför ena ytterdörren.......
Därför är den lite snöig....

Jag tackar och bockar för alla skojiga kommentarer
angående förra inlägget........:O)

Jag önskar god fortsättning på veckan till er alla...
Ta väl vara på varandra.....
Kraam
Sanne

11 kommentarer:

Vit som snö sa...

Vilket fint tyg du hittat till hissgardinen och stolarna! Proppskåp är ju aldrig särskilt vackra så det blev förstås ett lyft det där.
Bra att måla panelen vit också för genast blir det "större".
Ha en mysig kväll!
Kram Cilla

Tinis vita hem sa...

Va fint det blev, var har du hittat det ljuvliga tyget?
Ha en god fortsättning på veckan!
kram Tini

Susanne sa...

Hej!
Va kul att du tittade in till mig ;) Vilken bra idé med proppskåpet, har själv problem med ett sådant...nu ska jag tänka i lite andra baner.
Kram Susanne

Lyckoslanten sa...

Fint tyg även tidigare i vindfånget, men det där är tjusigt, precis som mattorna! Här har vi frossat i hemvävt eftersom min mamma har varit en hejare på att förse oss. Nu blir det allt fler av de vita och fluffiga, precis som du skriver.
Ha det gott i veckan! ♥

Michaela Eriksson sa...

Du är för härlig Sanne,
det är så fantastiskt och läsa vad du skriver varje gång..:) Snyggt blev det med ett hissgardin framför ert monster...:)

Fin bastu har Ni också, gillar stenväggen.

Kram/
Smulan

Gugis Pärlor sa...

Fiffig ide att täcka proppskåpet med hissgardinen! Vackert tyg också!

Kram Gugi

Evelina sa...

Hej!
Vilken urbra idé med hissgardinen och vilket fiiiiint tyg!!
Kram på dig!
Evelina

Zinkhjärtat ♥ sa...

Åh så snyggt du har det och vilket derbart unsnyggt tyg!! Var har du köpt det?? Så fint alltihop.

Vad bra att 14-åringen har dig att anförtro sig åt. Ibland är det ju faktiskt lättare att prata med någon annan än mamma eller pappa:)

Stor Kram Annelie ♥

vardagsvitt sa...

Så fiffig ide´ & tyget var så fint!
Kram Marith

Gunillasljusglimtar sa...

Va fint o kul ide! Tack för söt kommentar hos mej! Du för över energi,hihi Kram Gunilla

Huset vid ån sa...

Hej svejs!
God Fortsättning på det nya året.
Idag gick det bättre att lämna en kommentar hos dig, en annan dag så fungerade det inte....
Det kan vara min dator också som krånglar, den börjar bli så seg....

Vad fint du har det, vilken superbra ide med hissgardinen för proppskåpet.
Och dina mattor är så fina också....

Hoppas att du får en fortsatt trevlig vecka!
Kramis Therese

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...