9 jan. 2011

Söndagbilden: Målad bokhylla....

Äntligen är hyllan från biblioteket målad....... Detta får vara min
söndagsbild i Fabriken. Kika in och se mera söndagsbilder !

Pärlsponten (panelen) som finns som bakvägg på hyllan är gjord
 av vår gamla bastupanel. 

Handtagen byttes ut till klock-knoppar.......

Så såg bokhyllan ut i sitt tidigare 
liv......

Hela hyllan målades först brun med 
"Otepohja"grundfärg.


Därefter blev det många lager med vit Empire.....
La Maison är ett "väggord" beställt från Wall decor.

Så hår såg biblioteket ut innan vi tapetserade........ Datorbordet 
behövs ju inte mera för vi har alla bärbara datorer......

Biblioteket börjar ta form.... Men lite tavlor på väggarna vill
jag ha. Men får pröva mej fram var tavlorna skall hänga....
Det är ju trevligt att ha projekt pågång i sitt hus så då blir det
alltid något nytt efter hand......

Ja i morgon är det slut på min ledighet. Men jag tycker
att det blir skönt att återgå till vardagen......
Hoppas att ni som kikar in har en mysig söndagkväll....

Jag skall gå och vinka av mina systerdöttrar, de åker hem
till Bryssel ikväll.... Snyft.....
Kraam
Sanne

23 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefin hylla! Knopparna var ju tjusiga :)
Kraam

Hanna sa...

Jätte fin och vilka söta knoppar.
kram
Hanna

Lyckoslanten sa...

Men wau, är det möjligt! Vilken lyckad make over på den hyllan och i biblioteket med! Grattis!
Nu planeras för fullt här och snart är man igång och lovet är ett minne blott, ett vackert sådant!
Lycka till! ♥

Jenny sa...

Åh, vad fint!! Nu är jag ännu mer inspirerad att måla mina skåp...
Kram Jenny

Fröken C sa...

Hyllan blev jättefin!
Knopparna var läckra o annorlunda:)

Kram C

Pia sa...

Hjälp, så du fejat! Helt fantastisk förvadling, i hela rummet!!!! Men VAR har du skaffat de där underbara knopparna ifrån???

Ha en fin vecka!
-Pia-

Åppå Källbackan sa...

Jamen så läcker hyllan blev av lite vit färg! :) ALLT går att förvandla ;)

Hoppas du haft en skön helg och samlat energi :)

Kram

Tinis vita hem sa...

Bokhyllan blev som ny, jättefina knoppar du hittat! Det blir nog fint i ditt bibliotek :)
hälsn. Tini

Unknown sa...

Oj vilken skillnad! Ja du lite vit färg och förändringen är total. Vad fint det blir i ert bibliotek, stooor skillnad.

Kram Anna

Sanna-Riikka sa...

Upeaa jälkeä ja nuo nupit kruunaa kokonaisuuden - tykkään jälleen kerran kovasti!

Louise sa...

Vilken förändring på både hylla och rum!!! är imponerad! ;)

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Oj, vilken fantastisk förändring i ditt bibliotek!
Snyggt jobbat!

Kram!

Gugis Pärlor sa...

Vilken total förändring! Till det bättre så klart! Vacker bokhylla och helt underbara knoppar ;O) Var har du köpt dem? Ha en fin terminstart imorgon!

Kram Gugi

Tiina sa...

Voi, mikä muutos hyllyssä tapahtuikaan ja nupit ovat oikein huiput !! Kaunista !

Anna-Lena sa...

Wow, vilken make-over! Hyllan blev helt underbar och biblioteket som nytt. Finfina tapeter! Målarpenseln din är magisk!

Hoppas att du får en fin skolstart i morgon!

Kram Anna-Lena

Tina sa...

Hylla ble kjempefin! Som et helt nytt møbel dette! Hærlig!

Klæm Tina

Lantliv och Loppis sa...

Hej!
Vilken underbar klocka du har!
Är den ny? Var har du hittat den i så fall? =)
Roliga knoppar du hittat..
Kram Ellen

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint! Det är så kul att man kan bygga om och modifiera möbler så att de blir precis så som man vill ha dem :)

Ha en fin dag!
Kram

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!

Tänk att lite färg och "pynt" kan göra sån skillnad! Hyllan blev verkligen jättefin:)

Hoppas att första dagen på jobbet gick bra!

Stor Kram Annelie ♥

Marita sa...

Hälsningar från Sibbo! Jag blev glad när jag märkte att du hade besökt min blogg. Ursäkta, min svensk är inte så bra ännu mera - jag har inte övat på en lång tid...

Vit som snö sa...

Tack Sanne, du är så gullig:)
Men du vilken fin makeover hyllan fick! Wow! Och så fina knopparna är!!
Hoppas återgången till vardagen gått bra, det brukar kännas ganska skönt med rutiner igen:)
Ha det gott! Kram Cilla

Min Lilla Skattkista sa...

Så snyggt, gillade särskilt de *ur*snygga knopparna.
//Linnea

Nyanser av vitt sa...

Den blev jättefin.
kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...