11 jan. 2011

Tisdagstema DJUR I INREDNING

Jag gillar stenar i inredningen. På vår sommar-
stuga har vi utnyttjat stenar som inredninsdetaljer.
Men det tar nog tid innan vi kommer ut till stugan... 
Ett tips är att spraya stenar med hårlack så ser
de ut som om de var våta.... Graniten kommer 
vackrare fram....
Men till Fabrikens tisdagstema Djur i inredning.

Lite hästar har jag framme i vindfånget....
Och stenar.....

Började lite städa ut julen och då fick 
vindfånget tillbaka sina hästar......
Kom på att jag skulle vilja byta tyg framför vårt
elskåp..... Få se om det blir av...... Klicka på vin-
fång vid etiketter då ser du hur det ser ut nu....

"Iceman" får oxå komma med på bloggen. Han har 
kommit till oss från Levi i Lappland. Det är min kära
man som köpt honom. Jag suckade lite och undrade
var en så stor nalle skulle vara i vårt hus. Nu sitter 
"Iceman" som sällskap då min man eldar i kakelugnen. 
Ungdomarna i huset sa: 
"Men mamma "Iceman e ju vit"...........
Och visst har vi haft många roliga händelser runt
 "Iceman"........

Tack goa ni för alla fantastiska kommentarer.
Känns härligt....

Jag önskar en god fortsättning på veckan till
er alla som kommer och besöker min blogg...
Kraam
Sanne

Ps. Bruna nallen har jag sytt för många många år sedan.
Han hör så till inredningen så jag höll på att glömma
bort att han kan få vara med....

12 kommentarer:

Auli sa...

Hei Sanne. Täällä vähän samaa puuhaa. Joulua vähitelleen korjataan pois.. Minulla on aina ollut Nuutin päivä, 13.1 se viimeinen päivä jolloin joulu häipyy! Esittelit ihania nalleja ja varsinkin se pieni ruskea oli söpö! Hyvää viikon jatkoa sinne Etelä-Suomeen täältä lumisateen keskeltä länsi-rannikolta!

Jenny sa...

God fortsättning på dig också!
Vilken söt nalle!!!
Kram Jenny

Pia sa...

Du store tid! Har du sytt nallen själv!! Den är så urgullig!

Jag har en arbetskamrat som är florist till yrket och hon sade att inga jullökar vehöver något, varken vatten eller mylla. De blir bara skrangliga. Styrkan får de ur löken. Amaryllisen gav jag en skvätt vatten den första vekan efter att jag fick löken. Sedan var det bara att vänta...


Kram/Pia

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilka söta små husdjur du har!
Iceman trivs säkert toppen hos dig!
Kram!

♥ Pia... sa...

Hej fina bilder.. söt nalle..
Pia

Hanna sa...

Fint.
kram
Hanna

Lyckoslanten sa...

Trevligt! När man tänker efter finns det otroligt många djur i inredningen. Min svägerska har en sådan iceman på sängen och håller honom som en familjemedlem. Vi har bl.a en björn "Bart the bear" som är nästan som en familjemedlem!
Ha det gott! ♥

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!

Vilka söta "husdjur" du har:)

Jag älskar också stenar och har dem lite överallt.

Stor Kram Annelie ♥

Michaela Eriksson sa...

Hej Sanne!

Gillar din iceman...:)
Vilka små söta djur Du har...
älskar också stenar!:)

ha en bra dag,
kram

Gugis Pärlor sa...

Husdjur är bra att ha och framför allt kramgoa!

Kram Gugi

LOPPISLIV sa...

Vilken charmig nalle! Och så har du sytt den själv, härligt!! Hyllan i förra inlägget blev ju jättefin vit. Stenar det har jag här hemma också, samlade i glasburkar och i skålar, lite här och var :-)Ha en fin dag. Kram Paula

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej och tack för grattishälsningen!

Hoppas att du får en riktigt skön torsdag:)

Stor Kram Annelie ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...