7 sep. 2014

Stickad ytterkruka...

 Fortsätter på temat krukor... För två inlägg sedan såg ni en
stickning på soffbordet vårt...

Det blev en ytterkruka till  en blomma hos min son Linus och
hans sambo Laura....

Är glad att Laura gillar mina idéer. Aalto stolen som ni ser 
så har vi tillsammans fixat så att de blev som nya... Klick 
och klick och klick så finns det inlägg om stolarna.

Krukan är stickad i dubbelt jutegarn ( 2mm). 5 nystan gick 
det åt. Lade upp 32 m med stickor nr 9 och stickade rät-
stickning i 88 cm. Sedan stickade jag ett fyrkantigt botten
med 22 m. Sedan var det bara att sy ihop...

Vilken fin och solig söndag vi haft!
Kraam
Sanne


3 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Det blev vackert med den stickade krukpåsen! De har så stilrent och fint hos sig :)
Vi ses på tisdag!
kram Tini

I min smak sa...

Oj så fin den blev! Jag blir riktigt sugen på att sticka en fastän jag annars är så dålig på handarbete.
Ha en skön kväll!
Susanne

Lyckoslanten sa...

Lyckad målning av krukan i förra inlägget och vilken bra idé att sticka ytterkruka som du gjort. Det är ju tur att du kan dela med dig av alla idéer och att de mottas med glädje! ♥︎

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...