29 nov. 2010

Njuter av att komma hem...


Njuter av adventsstaken med långa ljus i.
Köpte den tidigt på hösten, då jag var på 
utfärd med min väninna och min guddotter.

Plåtstjärnorna och hjärtorna är inhandlade
i Våga affären i Borgå. Med decupagelim
satte jag siffrorna på plats. 

Jag har fått massor med julideer via olika bloggar. Tack alla 
ni som frisk delar med er! 
Vilken färg har er jul? 
Och vilken färg känns som "årets färg" på julpyntet i affärerna? 
Jag är tvungen att erkänna att min jul är vit........
suprice, surprice!

Ni vet inte hur skoj det är att få hälsningar (kommentarer),
så tack till alla.
Kraaam på er alla i kölden!
-16° här i Borgby den 29.11.2010
Sanne

5 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Formen var vit :) Fanns på en affär här i stan.
Vad fin din adventsljusstake är.
Tack för krya på dig hälsningen. Det dags för en till kopp te och halsduken sitter på hihi.
Kraam

Lyckoslanten sa...

Så väldigt mycket vitt och fint här! Gillar alltihopa! Bordet blev snyggt, fint i fönstren och adventsstaken är vacker! Visst är det roligt att komma hem om dagarna, men så mörkt att fotografera märker jag! Ha det gott i veckan! ♥

Anna-Lena sa...

Här är det också kallt och vitt. Älskar ljudet av snön som knarrar under skorna och det verkar som om att vi kommer få en riktig vargavinter i år. Vad fin din ljusstake är. Visst är det mysigt med advent!

Ha en skön vecka!

Kram Anna-Lena

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fin adventsstake. Zink och vitt passar bra ihop.
julen hos oss kommer att bli i vitt och rött.
Roligt att ha hittat din fina blogg.
ha en bra dag!
~Marita~

Johanna sa...

Hej!

Du har skrivit mycket om Borgå och undrar om du bor där själv? Jag är själv från Borgå (bott i Sverige sedan -99 och här i Norge sedan hösten). Jisses vad jag längtar till mitt nästa besök. Försökte klämma in en resa före jul men det har varit tight i och med att jag renoverar ett hus och tiden bara flyger iväg :-).

Våga är en av mina favoritbutiker i Gamla Stan. Gillar dessutom Sasu's Playhouse + Jokikatu 6. Kommer sällan hem tomhänt därifrån ;-).

Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...