19 nov. 2010

Leta med ljus och lykta efter snö.......

Nu har jag min lykta klar. Också snön
har kommit till oss här i söder .

På jobbet är vi ett gäng som har "pysselklubb". Vi har fixat med
pärlor och nu har vi i några veckor hållit på med tiffany.
Jag har länge varit sugen på att pröva på att göra något i
 tiffanyteknik.

Tanken på vad jag skulle göra i tiffany var inte så klar. Tänkte
först på någon stjärna men så såg jag lyktan.........
Den hittade jag när jag var i Vasa och hälsade på vår dotter.
Den såg helt vanlig ut med glasfönster. Kom då på tanken 
att byta ut glasen till mera dekorerade glas......tiffany.
Och måla den så vit jag vet.......

Tack M För att du hittade på att vi skulle pyssla tillsammans. 
Och många tack till andra M för att han visade hur man gör 
tiffany. Det var nog inte alldeles lätt......
Fodrar precision och tålamod. Jätte intressant att få
lära sej en för mej ny hantverksmetod. Älskar att få göra 
grejer själv med mina händer......

Nog om mej och mitt pysslande. Jag hoppas ni har ett
skönt veckoslut. Och låt pysselandan blomma!
Njut av snön så länge den är här.
Kraaam
Sanne

3 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Här är ingen snö den försvann lika fort som den kom. Men dem har lovat så vi får väl se.
Vilken fin lykta.
Kram

Nyanser av vitt sa...

Snön är borta men det är kallt. Jättefin lykta.
Ha en fin helg
Kram Agneta

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Så roligt att du tävlar hos mig!

Jättefina vita lyktor du visar! Älskar lyktor :-)

Kram Helena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...