2 dec. 2010

Gammaldags pappersstjärnor...

Jag har alltid gillat pappersstjärnor. Gjorde i den loppisfyndade
 soppskålen en krans och där fick mina vikta pappersstjärnor
 tindra. Jag hade 1/2 cm breda pappersremsor till stjärnorna.

Soppskålen är en arabiaskål gjord 
någongång mellan 1932-1949.

Stämpeln undertill ser ut så här.
Om du vill se Arabias fabriksmärken så finns de här.

Vill du pröva på att göra en stjärna så hittat du en
instruktionsvideo här.

Mera inspirationsbilder hittar du på bloggen Sjarmerende Jul.

Gamla koppar har sin charm. Denna loppis
kaffekopp får fungera som vas för
 mina rosor som nästan var klara för att
slängas. Men nu kan jag njuta lite till av dem.

En skön afton önskar jag alla som kikar förbi!
I morgon skall jag tipsa om en bok.

Kraam
Sanne 

8 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Så sött :) Hoppas du får en mysig kväll. Kram

Lyckoslanten sa...

Oj, såna pappersstjärnor har jag gjort någon gång, men det är flera år sedan så jag får fräscha upp kunskapen! Du visar så mycket fint så man blir imponerad! Tack för att du delar med dig! ♥

Crinoline sa...

Hei Sanne.Det ble nydelig med de små papirstjernene som pynt.Liker også godt å bruke kopper og kar til annet enn det de er ment til.Klem

Melle sa...

Vad julfint det blir... Jag vet inte ens om jaf får ihop julkorten :o såg dig troligtvis vika stjärnorna idag :)

Anna-Lena sa...

Åh, vilka söta små pappstjärnor. Passade så fint i ditt arrangemang. Undrar just om man kan lära sig det där, får spana in videon. Tackar för tipset! Hoppas att du får en fin fredag!

Kram Anna-Lena

Anki sa...

Mmm vad fint...såna vill jag oxå göra!

Kram kram!

Maddes Drömhus sa...

Vilken mysig och fin blogg du har. Jättefina stjärnor också.
Kram Madde

Nyanser av vitt sa...

Så fint men verkar vara väldigt pilligt :O)
Ha en fin helg
Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...