12 dec. 2010

Ut i skogen....

 
När det ser ut som om vintern kommit för att stanna fick spark-
kälken, eller sparken som vi säger, komma fram.
 Skulle göra en tur till skogen för att  plocka mossa.

Sökte fram mina vantar som jag stickade år 2009, då  vi var på
  skidsemester i Lappland. Sitter gärna och stickar i bilen. Det
tar ca 11 timmar att köra från oss till Levi i Lappland, så nog
får man massor stickat under en resa.

Mönstret kommer från Garnstudio och garnet jag använt heter 
Sju Bröder.

Snö finns det ända upp till knäna, så det var bara att gräva så
 att man fick fram lite mossa. Och visst hittade så att jag
 kunde göra mina "mossblommor".

Sparken är bra också när man skall åka ner för vår backe till
postlådan för att hämta posten....
Vi bor nämnligen uppe på en kulle. White Hill var det visst....

Tredje ljuset är tänt,
trevlig söndag, i morgon har vi Lucia här.
Kraam
Sanne

Kika in hos Fabriken njut av många söndagsbilder!

14 kommentarer:

Unknown sa...

Dom vantarna är hur gulliga som helst. Sånna vill jag gärna ha..och med årstal. Jag är inte så bra på att sticka bara, kanske kan övertala syrran:)
Kälken är så fin och dina mossblommor är vackra. Gillar idéen med frön och pärlor.

/Annika
http://precioussister.blogspot.com/

Tinis vita hem sa...

Hej
Vilken ljuvlig bild du tagit av sparken och ert hus är också väldigt fint! Ja och vantarna är ju helt underbara, du är nog skicklig!
hälsn. Tini

Gugis Pärlor sa...

Sparken är användbar i vinterföre... Måste säga till min man nu att hämta ned den från förrådet ;O) Du är duktig på att sticka så fina vantar!

Kram Gugi

Anonym sa...

Hej,
har haft så mycket att jag inte hunnit in till dej på hela veckoslutet,men vilket slut på veckoslutet att sätta sig vid datorn och se allt det vackra du igen gjort. Du är duktig med din kamera, vilka fina bilder!
kram Nanne :)

Lyckoslanten sa...

Oj vilken fin bild av sparken, ja alla bilder tagna i ett underbart ljus! Full av beundran till dig som kan sticka så fint i bilen. Jag skulle nog bli åksjuk då! Ha en fin Lucia i morgon! ♥

vardagsvitt sa...

Hej
Vilka underbara vantar och mysiga bilder man blir så sugen på att åka spark och jag hör nästan ljudet av knarrande snö...härligt!
Kul att du gillar mina inlägg försöker att hålla dem en aning underhållande så man inte somnar till vid dataskärmen!
Ha en bra start på veckan!
Kram Marith

charm design sa...

Nydelige stemnings bilder fra deg.
Ønsker deg en super fin uke.

Mia sa...

Voi kuinka monta ihanaa postaustasi minulta oli mennyt ohi, mutta onneksi ovat täällä tallessa niin pääsin niitä näin myöhemminkin ihailemaan!! Upeita kuvia!
Ihanaa alkavaa viikkoa! :)

lyckobo sa...

En sån hääärlig bild av sparken, kunde fast tryckas som vykort!!! Ja, på elva timmar hinner du säkert få en bra början på ett par vantar, de du visar e jättesöta!

Ha en fin Luciadag!

Lantliv och Loppis sa...

Mysigt!!!
Och väldigt vackra vantar! Önskar jag kunde sticka, men mina "ögglor" blir större och större ju tröttare jag blir. *hehe*
Kram på tredje advent!
Jennica

Tiina sa...

Ihania tunnelmia. Potkukelkka on niin nostalginen ...
Mulla olis kans sammaleen hakumatka edessä ... katotaan miten sitä vielä saa kaivettua esille :)!
Ihanaa alkuviikkoa sinulle :)!

betong ute och inne sa...

vilka underbara bilder, fantastiskt fint....
kram Malin

alegni sa...

vad idylliskt det ser ut!

Michaela Eriksson sa...

Sanne vad du är duktig att sticka...
och vilka mysiga bilder...sååå ljuvligt!

kram/
Smulan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...