29 nov. 2012

Stickmönster till pläd...

Det viner i knutarna och det har lovats mängder med snö i 
natt... Så jag passar på att dela med mej stickmönstret till
min pläd..

Garn : Red Heart Lisa Big ( Köpt på Tarjoustalo ) 200gr 
innehåller 120m.  Jag köpte 5 nystan.
Stickor: nr 12 rundstickor.( Blir så tungt att sticka med
 jumperstickor.)

Lägg upp 69 m och sticka rätstickning i 5 varv.
Sticka alltid 5 m i början och slutet rätt på både räta varvet 
och aviga varvet.
 Varv 6:    Du börjar med 5 räta maskor , *sticka mönster 
14 m, 1 m rätt* ( MELLAN varje mönsterrapport blir det 1 m
rätt ).Upprepa *-* 4 ggr sticka sedan 5 m räta i slutet. 
OBS! efter den sista mönsterrapporten stickas ingen rät maska.

Varv 7: Stick 5 m rätt och sedan alla m avigt förutom 
de 5 sista m som stickas rätt.

Följande varv stickas enligt mönstret förutom de 5 första och
 de 5 sista.
  Aviga varven avigt förutom de 5 första m och 5 sista m.

Mönstret har jag stickat 12 ggr högt. 
Avsluta med 5 varv rätstickning.
Gör stora tofsar i hörnen...

Mönsterstickning :
14 m
rm
2 rm tills
lyft 1 m som om den stickas rät, 1 rm, drag den lyfta m över
1 omslag mellan 2 m
                      

Nu kryper jag under pläden och tittar på tv...

Önskar er en skön tordagkväll !
Kraam
Sanne

11 kommentarer:

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Vilken fin pläd <3
Önskar men var lika duktig på att sticka som du :)
Önskar dej en fin kväll.
Kram Erica

Louise sa...

Så fin pläd!!

Tinis vita hem sa...

Pläden är så vacker, tack för beskrivningen!
kram Tini

Lyckoslanten sa...

Vacker julstrut i förra inlägget!
Ja se en sådan pläd skulle man gärna sticka, men det får bli i ett annat liv. Nu rusar dagarna i väg och jag försöker undvika stress hemma.
Ha ett skönt slut på veckan! ♥

Rosor och Pioner sa...

Tack för att du delar med dig av mönstret. Det var jag som mejlade.
Ha en fin kväll
Kram

Vardag och flärd sa...

Stort tack för mönstret, nu ska jag också sticka en underbar pläd!
Kram Eva

Elena sa...

Tack för beskrivningen! Den här ska jag ta itu med, förhoppningsvis redan på jullovet.

No34 sa...

Jättesöt pläd du stickat! Du kan du, Sanna!! Kram Kate

Nyanser av vitt sa...

Underbar men jag kan inte sticka :O(
Kramis

Saila sa...

Jättesöt och fin pläd !! :)

Anonym sa...

Jättesöt:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...