19 aug. 2014

Målat...

Jag målade bord och stolar till dotterns och hennes sambos 
nya lägenhet... 

Här är stolen innan jag målade. Stolen hade stolsitsen i 
mörkt trä, likaså bordsskivan var i mörkt trä...  Färgen jag
 använde var Chalk Paint, old white. Vi får se hur färgen
 håller i daglig användning...

Bordsytan målade jag slutligen med vax, men tyckte att 
slutresultatet inte blev helt bra. Vet inte vad jag gjorde fel, 
eller kanske det fodras en vaxning till...

Önskar er en fin tisdagkväll... Regnet har öst ned 
hela dagen men nu tittar solen fram.
Kraam
Sanne





6 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Va snällt av dej ;))
Blev jättefint tycker jag;)
Alltid kul att göra om saker...det gillas av mej.
Kram bia

Loppisälskare sa...

Chalk paint är roligt att måla med men det är lite trixigt. Försökte använda mörkt vax med det såg mest smutsigt ut. Möblerna du målat ser fina ut.
/ RosMarie

Tinis vita hem sa...

Snygga stolar, som blev ännu finare som helvita! Du är så flitig med att måla :)
kram Tini

Carina/I Vått och Torrt sa...

Jag håller på att måla om mina köksluckor med kalkfärg. Jag har vaxat mina två gånger, så du kanske ska försöka en gång till... Det är så kul när det går så snabbt!!!
Ha det gott!
Carina

Fru Lagom sa...

Åh, så fint :)

Lyckoslanten sa...

Målar mästare Sanne, du kan konsten du! Du gör fantastiska jobb åt dina barn! Enligt mig ser det där helt toppenbra ut! :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...