7 juli 2011

Jag gör så att blommorna blommar...

Jag gör så att blommorna blommar. Du skall inte tro att det
blir sommar ifall inte nån sätter fart...
Mina sommarblommor visar sej just nu från den bästa sidan.

Frågade då jag köpte sommarblommor om någon annan köpt 
 enbart vita blommor och min bekanta trädgårdsmästare Kisu
svarade att neeej... 

Bataten har visat ej vara tålig och dekorativ. Den vill ha sol och
värme och mycket vatten med näring. Det är andra sommaren
 som jag har batat i våra blomlådor.

 En sommarblomshälsning till er ALLA denna
vackra torsdag förmiddag !
Kraam
Sanne

21 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Hej svejs i sommarvärmen :) Så fint i lådorna. Vad det blommar ;)
Jag har glömt gödning ett tag, (brukar vara så ) måste ut och göda på så de blir lika fina som dina:) Men jag har lite rosa blommor inte bara vitt, hihi. Men det är väääldigt snyggt !! Kul att vara ensam om något ;)
Ha det så skönt <3
Krmkram / Nettan

Hemmavid sa...

Så fint m bara vita blommor!! kramen Jenny

Skogslyckan sa...

Vilken blomsterprakt!! Våra uteblommor går som vanligt i vitt, blått och rosa. Ha en fin dag!
Kram Pia

Maria - Wikers Liv sa...

Åh! Så vackert!!! Jag ÄLSKAR vita blommor!!! Så snygg färg det var på bladväxten. Snyggt mot det vita.
Kram/ Maria

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint har du gjort med blommorna.Det var kanonfint.Ha en skön torsdag.Kraaam Rita ♥

Auli sa...

Sinulla on kauniita kesäkukkia! Ihana kun helle tuli taas tänne. Nyt jatkan nurmikon leikkuuta! Heippa!

Nina sa...

Aivan ihanat kesäkukka-asetelmasi. Upeat värit!! :)

Lyckoslanten sa...

Visst är det en underbar dag idag! Jag tänkte att det här må vara höjdpunkten när det gäller blomster - har fotograferat här faktiskt. Bataten är obekant för mig... Batatpotatis däremot är närapå den enda potatis vi äter emellanåt.
Njut av dina vackra blomster! ♥

Anette Ryan sa...

Vilket blomsterhav du bjuder på idag. Härligt! Nu vill jag ha vår också så att jag kan plantera blommor överallt.
HA en fin dag!

Susanne sa...

Hej
Sååå fint det blommar, använder du gödsel i vattnet eller? Vita blommor är fina ;)
kram susanne

Johanna Stålros sa...

oj ja det gör du verkligen!!! Viket underbart blommhav. kram Johanna

Monica sa...

Wow det var snyggt,
men jag känner inte heller till Batat blomman..

Hos oss har det inte regnat på evigheter så nu börjar gräsmattan vara tråkig på ganska många ställen och kvällarna går till att vattna.... men visst är det ljuvligt med en massa blommor.

Monica

Lisa sa...

Lyckliga du som gör så. Jag gör så dom vissnar jag. Har ingen tur med blomster. Men dina var otroligt vackra. Ha de så gott...

Kram Lisa

Louise sa...

Vilket vackert vitt hav!!!

Madame Edith sa...

Ja, jösses så vackert!! Du gör VERKLIGEN så att blommorna blommar :)

Kramar till dig/M

Snäckskalsdalen. sa...

Häftigt, så vackert och vilken maffig massverkan! Det var verkligen fint!
Agnetakram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Oh så vackra fina blommor, en del har det där med gröna fingrar och en del har det inte :))
Ha en fin dag.
Kram
Jessica

Kickan Style sa...

Dina uteblommor mår nog bra mycket bättre än mina. Mina ser aningen slitna och torra ut!! Som sagt har jag inte direkt gröna fingrar, lyckas alltid få död på mina blommor på ett eller annat sätt!
Ha en fin helg.
Kram Kristina

Gugis Pärlor sa...

Du har gröna fingrar om jag får säga så! Starka och livskraftiga blommor som växer i dina balkonglådor! Batat har jag aldrig sett eller hört talas om tidigare.

Kram Gugi

Hanna sa...

Det gör du verkligen!
Kram
Hanna

millandante sa...

Wow så fint det blommar hos dig och så fin färgskala på dina blommor, riktigt snyggt!!

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...