29 juli 2011

Gårdagens åskväder...

Åskväder som kommer upp över havet...

Det blåser upp på noll tid...

Jag går in och genom fönstert ser jag ryggtavlan av min man... 
Hihi.. Just så känns det då åskvädret drar in över havet...

En blixt slog ned helt nära och hela huset darrade.
Tur att man får sitta inne och följa med skådespelet.

Vädretsmakter är helt otroligt fachinerande. Jag gillar inte åsk-
väder men nog är det mäktigt att se hur himlen och havet skiftar 
färg och hur havet ryter till !

Imorgon blir det på lite loppisfynd som hittat hem till oss...
Kraam
Sanne


22 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Där fick du det bra fångat! Jag gillar inte heller åskväder, hua! Måste kolla noga på vädret nu vart man ska bege sig... Men du ska ha det så bra! ♥

Auli sa...

Aikasmoinen myräkkä! On teillä mahtavat maisemat!

Mia -Willa Oliviasta sa...

Olen ihan mieltä kanssasi tuosta merestä. On se tyyni tai myrsyää, sitä voisi katsoa vaikka kuinka pitkään.

Snäckskalsdalen. sa...

Bland det vackraste jag vet och du har fångat det så fint på bilderna, jag hör ljudet, känner dofterna och ser gör ja ju.....
Agnetakram

Susanne sa...

Så häftigt!! Lite blandad förtjusning med åska tycker jag ;))
kram susanne

Unknown sa...

Fint du fångat det. Skönt att man får sitta inne och i trygghet när det åskar och stormar som värst.
Ha en bra dag
Kram Maria

Tinis vita hem sa...

Det är nog mäktigt att se på när det åskar, men helst från en trygg plats :)
Nu har jag varit till Borgå och bl.a. Våga-butiken. Några små saker följde med mig därifrån, visar dem senare :)
Ha en fin dag,
kram Tini

Martina Andersson sa...

Hej vännen =)
Åh fyy för åska det gillar jag inte =) Vill att solen ska skina på dig =) Jag hoppas att allt är bra med dig?
Här hemma har bloggandet legat på vila några dagar nu när vi äntligen fick chansen att måla om vårat hus Vitt.
Så nu är vi äntligen klara och ute regnar det idag så då passa jag på att besöka er andra fina människor =) Jag hoppas att du får en underbar helg och att du är rädd om dig tills vi hörs igen Kram Tina

rosenälvorna sa...

Förstår att det var skönt att sitta inne, men du bilderna du fångade är mycket vackra! Christina

Vi i Villa Ville kulla sa...

Älskar havet skulle gärna vilja bo så!! Men som sagt de ser inte så härligt ut när det blåser upp så pass! Men mysigt att kunna gå in och tända en massa ljus och krypa upp i en skön soffa med en filt över sej!!
Ha en skön helg!
Lotta

Livet på landet sa...

Haha klockrent foto!

Önskar dig en mysig helg!

Kram Helena

Livet på Vestergård sa...

Åska kan vara riktigt facinerande att se på, så länge man sitter tryggt förstås. Fina bilder fick du av ert oväder!
Kram Kicki

Lisa sa...

Oj så vackra bilder. Ja tur man får vara inne. Själv skyr jag åskan och vår lilla Fjomp ligger i badkaret tills det är över. Får nog lägga mig där jag med. Ha de gott...


Kram Lisa

Riitta Sinikka sa...

Huu, aikamoista!! Hyvää viikonloppua!

Hammarsbacken sa...

Härliga bilder. Lite mysigt är det ändå att sitta inne i stugan när det åskar ute, tycker jag. Fast bara någon gång ibland... Kram Sonja.

Johanna Stålros sa...

Håller verkligen med dig så mäktigt att se hur himlen och havet skiftar färg....Kram Johanna

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Vilka mäktiga foton och otroligt vackra trots att oväder är så otäckt. Vi hade ett riktig busväder här förra veckan med väldigt mycket åska, lite läskigt när det kommer för nära.

Kram kram

Skogslyckan sa...

Man känner sig ganska liten när det åskar, m,en det är ett riktigt vackert skådespel, speciellt över havet. Ha en fin helg!
Visar månadens dukning i helgen, titta gärna in!
Kram Pia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

MEN vilken vacker utsikt ni har ifrån fönstret..åska eller inte!!

Det är otroliga krafter som finns i dessa oväder!!

Hoppas det ser bättre ut på väderfronten nu till helgen!! Kram Sanne

Anette Ryan sa...

Att lyckas fånga väder på bild är mäktigt. Häftigt att kunna sitta inne och njuta av det skådespel som sker över havet :-)
Kram Anette

Livingroom sa...

Jodå, här blev det helt svart på några sekunder, mullrade en gång och så vräkte det ner vatte . Sedan gassade solen på resten av dagen. Det börjar lite bli så att man LÄNGTAR efter ett riktigt ordentligt åskväder...

Anonym sa...

Hej,
Är lite rädd nuförtiden för åskan, men visst är det mäktigt att se och lyssna på den. Fina bilder visar du från Sandön oberoende om det är sol eller regn.
Ha det så bra!
kraam Nanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...