3 juli 2011

Lantloppis...

Idag blev det ett besök på den årliga lantloppisen i Pellinge.
Det är marthorna som står för arrangemangen runt lantloppisen
och  den ordas i samband med Pellingedagarna...

Väskan blev mitt första fynd. Kunde bara inte motstå den.
Damen som sålde sade att hon köpt den i Italien. Och väskan 
var snart fylld med många prylar. Så det blir att måla en del 
av grejerna.

Två plåtkrukor inhandlades för en euro. Då jag bad min man 
hålla mina krukor så skakade han som vanligt på huvudet åt
mina "fynd". Men diskussionen runt krukorna fortsatte och 
karlarna kom framtill att krukorna kunde användas som gjutforms 
platta till lyktstolpar. Om allt går väl så blir det el ute på Sandön.  
Jag tycker nog att dom passar utmärkt på trappan till bastuhuset...

Väskan fick hänga i "tamburen" på stugan.

Jag blir så glad över alla kommentarer jag fått ¨. Det värmer 
och gläjer mej oerhört! Nu skall jag kika in till er bloggvänner, 
för det lyckas det inte ute på stugan med långsam nätuppkoppling
och utan el.

Skön söndagkväll!
Kraam
Sanne


27 kommentarer:

Unknown sa...

Lyckad dag på loppis. Väskan är riktigt snygg
Kram Maria

Marika-Valkoista&Rustiikkia sa...

Hei!
Minun Ruotsin kirjoitus taito on niin huono,etten viitsi edes yrittää=))
Suloisen kassin olet löytänyt,niin romanttinen...
Mukavaa alkavaa viikkoa sinulle!!
Kraam
Marika

Bittan sa...

Haha manligt o kvinnligt ....olika användningsområden av loppisfynden, men hälsa mannen att det är SYND att gjuta i så fina krukor. Väskan var bara sååååå fin .
Ha de gott

Kram kram Bittan

Nyanser av vitt sa...

Vilka fina fynd vännen.
Sköt om dig
Kram Agneta

Nette Cecilia sa...

Så fina fynd du gjorde på loppiset ,kramis Nette

Tinis vita hem sa...

Så fina fynd du gjort; gillar särskilt den gamla knoppbrädan :)
Ha det så bra!
kram Tini

Kristina sa...

Skulle de gräva ner så fina krukor =)
Hoppas de inte hittar på vad allt de kan använda väskan till!
Kram

Johanna Stålros sa...

Grattis till dina fynd, en strandväska är ju perfekt nu ju....kram Johanna

Hemmavid sa...

Hej!

Vilka fina fynd du gjort!

Väskan var verkligen fin - både som "prydnad" och att använda!

Ha det fint!
Kramen Jenny

Frøken Anker sa...

Hej Sanne

Jeg har endnu ikke modtaget din adresse

Livet på Vestergård sa...

Så fina fynd du gjort! Kanske jag gör något väskfynd på min resa :)
Kram Kicki

Lyckoslanten sa...

Det känns som om du aldrig gör misslyckade inköp och dessutom fynd! Förstår att du ser fram emot att få el till ön. Veckorna kommer och går och nu hoppas jag att du får en fin ny vecka! ♥

lyckobo sa...

Så finfina fynd, och väskan är ju hur somrig som helst! Lyxigt om det blir så att ni får el :)

Ha det bra!

Anette sa...

Hej Sanne
Guuud vilken superfin väska du fyndat så fina små detaljer.
Ha en skön Söndagkväll
Kramen Anette

dagdrömmar i vitt sa...

hej min vän;) jag tror jag målar vitt om jag känner mig själv rätt, hihi
Vad fin väska den skulle jag vilja ha. Tänkt köpa mig en liknande länge men kommer aldrig till skott..
Muggen som jag ser på bilden har jag en hel drös av:)
Lite klumpig men god till té;)
Ha en skön måndag !! Kramkram / Nettan

millandante sa...

Lyckad loppisdag, vilken härlig söndag!!:) De är roliga de där männen...;)

KRAM

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Sanne!
Där hade du tur att hitta en så snygg väska.
Såg en liknande på Erikshjälpen,men gick och funderade,och sen var den borta,typiskt mej;)
Ja,karlar förstår sej aldrig på loppisfynd,det har i alla fall min aldrig gjort:)
Må så gott
Kram Anette

Pia sa...

Ååååååh! Hur i all sin dar har någon kunna avstå en sådan väska????

Trevlig vecka!

Kramis!
-Pia-

Pink and white dreams sa...

Hej

fina fynd, speciellt väskan. Ser att vi har samma yrke, kunde gärna också fixa min kalender med ett vackert tyg. Tyckte det var lite tråkigt att den hade samma färg som ifjol.

Du har en jättefin blogg, återkommer gärna.

kram Sabi

p.s. var har du köpt stämpelfärgen?

Ljusa vardag sa...

Som vanligt jättekul med loppis! Jättefina fynd du gjort! Ha en fin dag. Kram Anna

En vacker vardag sa...

Härligt med sommarloppisar! Gillar när grejer har en historia också :-)

Ha en fin vecka! Kram

Mandelhjärta sa...

Grattis till dina fynd! :)
Nu blev jag sugen på att gå på loppis.. ;)
Ha en underbar vecka!
Trevlig sommar!!

Gunillasljusglimtar sa...

ja det va fina fynd du hittat...Visst är det kul att "loppa" sej lite...ha en bra dag du...Kramis Gunilla

Lisbet sa...

Den där väskan skulle jag säkert ha fastnat för! Det är kul med loppis. Jag ska på torgloppis ikväll. Få se vad jag hittar :)
Ha en fin dag!
kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Grattis till dina fina fynd.. Väskan var verkligen jättefin :))
Ha en fin dag.
kram
Jessica

Cecilias kreativa sida sa...

Visst är det kul med loppisar och speciellt när man fyndar! Fin sommarväska!
Ha en mysig eftermiddag!
Kram Cecilia.

Framgångsbyran sa...

Åh, jag gillar verkligen väskan! Hade en likadan när jag bodde i Italien, den prioriterades bort i min packning när jag åkte hem till Sverige efter ett år. Kan säga att där fanns några väskor ändå...
Fann dig hos min systers blogg, i Australien ;) Härlig blogg du har!
Varma hälsningar
Inger

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...