10 juli 2011

Sommarstickning

Jag sitter ute på terassen och stickar. Några stickor har under
årens lopp fallit mellan springorna på terassen. Men nu har
jag målat en loppiskorg som fick bli min stickkorg på stugan.

Nu i kväll skall jag sätta fart på mitt stickarbete. En liten bolero
skall det bli. Stickar så länge ljuset hinner till och sedan blir 
det att ta pannlampan till hjälp. Jag ser fram emot att vi i
höst har el på vår holme.

Njuter av att kunna ha fönster och dörrar öppna utan att ha 
en enda mygga eller fluga inne. Annat var det senaste vecko-
slut, då vi hade myrinvasion här ute. Det sägs att stora myror kan
gå på trävirke, så det blev nog att ta livet av de små "odjuren".
Nu fram med stickningen ....

Ha det bra!
Kraam
Sanne

Mönstert på boleron
kommer 
från Moda-tidningen.

22 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Så mysigt det ser ut! Har aldrig lärt mig att sticka... Kram Johanna

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad underbara bilder du visar.Vad härligt att sitta och sticka-Ha en fortsatt skön kväll.Kraaam Rita ♥

Cecilias kreativa sida sa...

Hoppas det går att skicka en kommentar, förra kommentaren bara försvann ut i cyberrymden!
Vilken fin stickkorg du har! Siffrorna gör det lilla extra! Önskar att jag själv kunde sticka eller virka, kanske får jag lära mig någon gång!

Ha en skön kväll!

Kram Cecilia.

Livet på Vestergård sa...

Det låter som en skön sysselsättning.
Det kommer att bli en snygg bolero.
Kram

Anette sa...

Hej Sanne
Men va fin korgen vart o va fint du textat på .
Ja du stickat har jag nog inte gjort sen barnen va små :)fast de är ganska kul.
Ha en skön kväll med din pannlampa o stickning :)
Kramen Anette

Nette Cecilia sa...

Ser vackert ut ditt boleromönster,det är nog skönt att ha el på stugan ,kramis Nette

Tinis vita hem sa...

Din loppade korg är jättefin och praktisk! Boleron kommer också att bli skön att ha på axlarna under svala sommarkvällar :)
Ha det så bra,
kram Tini

dagdrömmar i vitt sa...

Ja å vad fin korgen blev. Och vad härligt att sticka, gjorde jag som "ung" hihi. Kanske tar upp det någon dag:)
Ha det så gott och hoppas du får sova lite i natt så du inte fastnar vid stickningen ;)
Kramkram / Nettan

Gugis Pärlor sa...

I min ungdom var jag ivrig på att sticka men nu har det gått åratal känns det som sedan sist ;O) Allt kommer att bli så mycket lättare när ni får el till stugan! Fin korg förresten!

Kram Gugi

Nyanser av vitt sa...

Så fina bilder och vilken energi du samlar på din veranda i lugn och ro.
Kram Agneta

En vacker vardag sa...

Vilken fin stickkorg du har! Står årtalet för något speciellt?

Lycka till med stickandet! Kram

tre nyanser av vitt sa...

Vad mysigt att sitta ute och sticka. Vi har getinginvasion här, myrorna har gett sig av. Skönt är att vi inte heller har varken flugor eller myggor.
Må så gott
Kram Marie

Lisa sa...

Oj så söt bolero. Sticka de var ett tag sen. Korgen var så söt. Du är så duktig på att få till saker. Ha de så gott...

Kram Lisa

Susanne sa...

Älskar din ö!!!!! Korgen blev supersöt den med ;))
kram susanne

Hanna sa...

ha en fin vecka.
kram
Hanna

Pia sa...

Det kommer att bli en jättesöt bolero! Korgen är både vacker och praktisk!
Ja, uh, de där "odjuren"! De är ok, bara de inte kommer in på livet...!

Kraam!
-Pia-

Kirsikka... sa...

Vilken fin bolero det kommer bli. Och i det härliga vita färgen :) ska bli kul att se den färdigt! Ha en underbar måndag!

Lyckoslanten sa...

Underbara sommar! Du tycks ha hittat ett fint recept på den! Det där med myrorna känner jag igen. Vi hade också invasion när vi byggde, men de förlorade. Så snygg bolero det blir. Vit ser jag! ♥

Norregård sa...

Hej!!!
Den första bilden är galet vacker & somrig!
Lycka till med stickningen:)

Kram Malin

Louise sa...

Vilken fin stickkorg du har...med några inredningstidningar i närheten också ;) Ha en skön sommardag!

Unknown sa...

Det är så mysigt att sitta ute på altanen på sommarkvällar och sticka. Det är rena guldstunder då man sätter sig där :)

Unknown sa...

Där var jag för snabb ;)

Fin korg du fixat och ha en skön dag
Kram Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...