12 juli 2011

Spegel,spegel...

Vet någon vilken färg man kan använda till att måla på tapet ?
Skulle gärna måla vår tambur i en annan nyans än den är nu.

Spegeln i tamburen har jag köpt av en bloggare. Hade först tänkt
att den skulle passa i vår stuga, men nej här fick den vara ! Byrån 
har varit träfärgad med träknoppar som handtag. Den var den 
första möbeln jag vågade mej på att måla. Det är nu några år sedan.

Tisdagen lider mot sitt slut. Här har dagen varit regnig och det 
har varit välkommet... Kanske man vågar klippa gräset i morgon.

Ha det bra!
Kraam
Sanne

Tavlan fick ge 
vika för spegeln...

26 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Svaret på din fråga igår finns som svar idag på min blogg ,dagens fråga kan jag inte svara på ,kramis Nette

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilken underbar spegel!
Den passar så fint i din hall!

Hoppas att det blir lite gräsklipparväder för dig imorgon, alltid skönt när det är nyklippt!

Kram Annica

Auli sa...

En tiedä millä voi maalata tapetin päälle mutta sen saa varmaan kyllä selville maalikaupasta. Voisin kuvitella,että jollakin lateksilla, esim. Jokerilla. Asia riippuu tietysti siitä millaista tapettia on..

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vilken fin spegel klart den ska hänga där :)
Jag tror du kan använda färgen som finns på tex Rusta. Men kolla först om det är tapet att det inte finns några luftbubblor. Då tar du en fin mattkniv och skär försiktigt ett snitt i tapeten längs med bubblan petar in tapetklister och trycker till: Måla över när det torkat. Om det dyker upp fler bubblor när du målat, vänta tills färgen torkat. Några kan dra in sig. De som finns kvar gör du likadant med: Skär upp med kniv osv,
Sedan är det bara att måla en gång till :)
Lycka till !!
Kramkram / Nettan Har målat en del i mitt liv, hihi

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!
Underbar spegel, gör sig fint där! Du kan måla väggen med vanlig väggfärg, kan behöva 2-3 strykningar beroende på färg du målar:)

Ha det bäst!
Kram Susanne

Susanne sa...

Hej!
Vilken fin spegel ;)) Vi har målat mycket på tapet genom åren och har använt vanlig väggfärg!!
kram susanne

Livet på Vestergård sa...

Vilken fin spegel! Vi har samma nyans på tapeterna i hallen som de du visar. Jag har alltid tänkt att jag ska ha nya tapeter dit, men att måla skulle ju också vara en ide´.
Kram Kicki

Livsnjutaren sa...

Rusta har mycket färger för väggar. Man kan köpa och bryta själv. Det gjorde min särbo.
Härlig spegel;)

Lisa sa...

Ljuvlig spegel som passade perfekt där. Byrån är också underbar med sina beslag. Kan inget om målning men de löser sig ändå. Ha de så gott..

Kram Lisa

Johanna Stålros sa...

Fin spegel, passar väldigt bra där, och färgtips har du redan fått ser jag;) lycka till då säger jag. Kram Johanna

Hanna sa...

Så fint du har det, jätte vacker spegel.
kram
Hanna

Hannis sa...

Jag har alltid använt vanlig väggfärg på tapet.
Har funkat hittills=))
Underbar spegel!

Kram Hannis

Anette sa...

Underbar spegel :)
Jag ska också måla på tapet men inte hört mej för än va som ska användas ,men de behöver jag inte nu för svaret finns hos dej hi hi
Ha en skön kväll
Kramen Anette

En vacker vardag sa...

Du är duktig på att piffa upp olika föremål du! Tyvärr har jag aldrig målat på tapet, men jag ser fram emot att höra hur man gör.

Lycka till med projektet! Kram

Anonym sa...

Jättefin spegel! Passar väldigt bra ihop med byrån, du har så fint!
Jag säger som flera andra att du kan använda väggfärg, när jag skulle måla över min tapet så sa dom på färgaffären att jag skulle spä ut färgen till första strykningen, men om det spelar någon roll vet jag ej. Lycka till!

Lyckoslanten sa...

Den spegeln är vacker och byrån med! Tycker ju att det ser fint ut som så med den tapeten. Hoppas den sitter bra om du målar och sakkunskapen vet säkert råd.
Ja ibland är det skönt med mulna dagar. Ha det gott i morgon! ♥

Maria - Wikers Liv sa...

Snygg spegel!
Vi har också målat på en del tapeter och använt oss av vanlig väggfärg. Till vardagsrummet anlitade vi en målare, och han anväde också vanlig väggfärg.
Lycka till!
Kram / Maria

Johanna sa...

Är nog den vackraste spegeln jag någonsin sett!!!
Ha det fint// Johanna

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jättefin spegel!
Vi har också målat en hel del på tapeterna och använt vanlig väggfärg. Blir hur bra som helst!
Stor Kram Annelie ♥

Anette Ryan sa...

Åååhhh vilken snygg spegel! Så snygg att jag inte ens tänkte på tapeten ;-)
Kram Anette

Pajupirtin Kaisa sa...

Hei Sanne
Luulen, että tapetti lähtee rullana pois jos maalaat sitä.
Me laitettiin olohuoneeseen maalattavaa tapettia ( ei lasikuitutapettia, jota ei saa helpolla irti) ja sitä voi maalailla mielen mukaan. Valikoimissa on monta eri kuviovaihtoehtoa. Googlaa vaikka maalattavat tapetit niin saat tietoa.
Ihastuttava peilikaunotar.
Iloisia kesäpäiviä sinulle.
Kaisa

Hammarsbacken sa...

Underbar spegel. Passar så bra ovanför den fina byrån. När jag målade över tapeten i mitt gästrum använde jag vanlig väggfärg. Men mitt råd är att du inte väljer en allt för billig färg. Jag köpte en billig färg när jag skulle måla. Tänkte att det funkar säkert. Men jag upptäckte att jag fick måla hur många gånger som helst för att få det att täcka. Så jag åkte och köpte en ny, dyrare och antagligen av bättre kvalité. Då var det en helt annan sak att måla och det blev jätte bra. Ja, man får väl vad man betalar för... Ha det bra.
Kram Sonja.

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej goa Sanne!
Jättefin spegel, passar så bra till den lilla byrån. =)
Ha en härlig kväll, vännen!

Kram kram

Monica sa...

Vacker spegel, passar perfekt till byrån.

Din fråga om tapetmålning passar mej bra för vi skall måla hos sonen nästa vecka på tapet! Och dom räknar med att jag vet ;)
,så då är vi ute på sjufamnars vatten tänkte jag...
men nu fick jag svar via dej.

Berätta hur det gick sen.
Ha det bra
Monica

Villa Carl Larsson sa...

Vilken jättefin spegel! Åh vad jag längtar efter att inreda vårt nya hem. Tiden går så fort nu med en liten så snart flyttar vi :)

Kram Josefin

Mia sa...

Näyttääpä peili teillä hyvältä!!
Hienoa etä tuli ehjänä perille, vähän jännitin. Kiitos kuitenkin viestistäsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...