13 juli 2011

Äntligen...

Vad jag har väntat... Att mina klematisar skulle börja blomma.
Nu kan man se de stjärnformade blommorna slingra sej en bit 
upp i en prydnads-lönn. Hoppas att klematisen skall trivas och
så småningom skall vi ha bli en "blommande" lönn.

I dag fick jag ett kärt besök. Det var min äldsta guddotter med
tvillingsyster och bror som kom på visit. Glädjande var att
barnen deras S och T också trivdes. Som tur finns mina brors-
barn på samma backe så det fanns sällskap.

Stort tack till att jag fått tips om hur jag kan måla på våra 
tapeter. Det blir nog först i höst aktuellt att måla. 
Ha det bra denna onsdag kväll !
Kraam
Sanne

17 kommentarer:

maria sa...

ååååh så vackra!

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vilka fina bilder du visar! Har ju många clematis men fått bekymmer med två stycken nysatta. Fått besked idag "Vissnesjukan"...Ja tråkigt är det men sån't är livet...Ha det gott vännen ♥ Gunilla

Unknown sa...

Fina klematisar :)
Jag har svårt att få dem att överleva.. inte tillräckligt gröna fingrar misstänker jag.

Roligt att få besök

Kram Maria

Nette Cecilia sa...

Vackert med klematis ,jag har ju samma blomma men knopparna försvinner vart efter dom kommer fram,vet inte vem som äter dom ,kramis Nette

Lisa sa...

Jättevacker Klematis du har fått till. Dom är en lisa för själen att se på. Färgen var underbar tyckerjag. Besök är alltid välkommet eller hur. Ha de så gott...

Kram Lisa

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Ljuvliga klematisblommor! Kul när man lyckas.
Ha de gott
Kram Marie

Helena - ullvi32 sa...

Klematiser skulle jag vilja ha hemma i vår trädgård, dom är ju onekligen fina!!
Och förresten, såg spegeln i förra inlägget- såå himla fin!
Ha en trevlig kväll- kramar Helena

Gugis Pärlor sa...

Jag tror minnsann att jag har samma sorts klematis som jag väntar ska slå ut sina knoppar alldeles strax! Visst är de fina!

Kram Gugi

dagdrömmar i vitt sa...

Vad fin, min är såå liten och tanig och inte en ända blomma ;(
Måste kanske flytta på den...
Ha det så gott ;)
Kramkram / Nettan

Monica sa...

vilken fin rosa klematis!
Själv har jag två olika,
men båda är blå.
Den ena blommar fint redan,
men jag väntar på den andra för den har klättrat upp via min nya vita stege!

Monica

lyckobo sa...

Så fina blommor!!! Spegeln under är också ljuvlig, en sån sku jag gärna ha, spegeltokig som jag är ;)
Ser att du fått tips med målningen redan, hoppas bara det inte är vinyltapeter för då blir det värre...

Ha det bra!

Johanna Stålros sa...

De är så vackra när de blommar, måste vara ljuvligt hos dig nu. kram Johanna

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken ovanligt fin klematis! Dom är så spröda och fina!
Agneta kram

Livet på Vestergård sa...

Så vackert den blommar. Jag väntar ännu på att min ska börja blomma.Men det är bra att man har några blommor kvar att vänta på :)
Kram Kicki

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Så fint! Älskar denn ablomma som är helt tokig på att blomma..i mänder..och det gillas!!

vilken fin spegel du visar i förra inlägget!!

Ha det gött! Kramis Sanne

Hanna sa...

Så fina, förstår att du har väntat.
kram
Hanna

Anette Ryan sa...

Den var vacker. Nu blev jag inspirerad! :-) En sådan ska jag ordna me när våren kommer hos oss.
Tjingeling

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...