5 juli 2011

Lev dagen...

 Tycker du att alla ser sura ut ? Ställ dig på huvudet.
Sista ordspråket på tavlan...

Ordspråkstavlan som vår L gjort finns i hennes rum ovanför
en hylla. Hon spände fast ett svart lakanstyg på en ram och
textade olika ordspråk med en vanlig bred färgpenna. Vackert
textat. Det skulle jag inte klara av....

Idag har syskonbarnen öppnat sitt sommarcafe. De äldre 
har bakat och de yngre serverar. Så jag har redan njutit 
av kaffe och god morotskaka i berån. 

Carpe Diem!
Kraam
Sanne

23 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Tavlan är ljuvlig, helt jättefin idé!
Ha en skön fortsättning på sommardagen :)
kram Tini

Anette Ryan sa...

Den var superhäftig. Vill ha oxå :-)
Tijngeling Anette

Galleri MochB sa...

Verkligen vackert textat! Jättefin tavla :O)
Kram Mia

Lisa sa...

Härlig tavla, gjort av stadig och duktig hand. Jättefin. Cafe så härligt. Ja det gäller att ta vara på dagarna och fylla dem med vackra och bra saker. Ha de så gott..

Kram Lisa

Maria sa...

Mysig och vacker tavla :) Kikar nu in i värmen en sväng hos dig. Kramar Maria

Linda sa...

Så vacker tavla, med härligt tänkvärda ordspråk!

Kram Linda

Pia sa...

Wow! Jag blev helt förstummad av de fina orden! Och att klara skriva så mycket text utan fel och med så vacker handstil...??!!!!

Otroligt fint verk!
Kram!
-Pia-

Susanne sa...

Jättefin...vilken bra idé och jag säger som du, skulle inte heller kunna texta så ;))
kram susanne

Johanna sa...

Vilken superbra idé. Härliga budskap!
Bara att öva textning för min del då :-S

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ljuvligt fin tavla!! Såå fint textat:)

Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

Bittan sa...

Vilken häftig tavla, den iden måste omsättas här hemma . Tack för tipset.
Hade missat förra inlägget !
Gaaaaaaaaaah vilket utekök, grön av avund är bara förnamnet och teglet var bara sååååå fint. Kanonfint !!!
Ha en fortsatt mysig vistelse på ön om ni är kvar.

Kram Bittan

Anette sa...

Jättefin tavla ,verkligen snygg.
Kan hon ha ärvt sitt pyssel sinne av dej ;)hi hi.
Ha en riktigt skön kväll
Kramen Anette

Änglarnas hus sa...

Oj..så fint! Vilken bra idé att spänna upp tyg så där!! superfint!!

ha det gäött! Kramis Sanne

Ljusa vardag sa...

Ja det var verkligen fint textat! Skulle inte jag heller klarat av ;o) Låter som du haft en härlig fika idag! Det bästa är hembakat! Ha en fortsatt fin kväll! Kram Anna

Lyckoslanten sa...

Jättefin tavla! Vill ha - vill göra! Ja så där får man skriva när man ska vara ett föredöme när det gäller bunden handskrift. Den personliga handstilen försvinner på vägen har jag märkt. Tack för den!
Låter mysigt med ett sådant café. Så trevligt du får ha det där du bor! ♥

Hannis sa...

Fnissade gott åt det där med att ställa sig på huvudet!
Om inte annat så skulle jag få folk att le om jag ställde mig på huvudet=))

Bra idé med tavlan! Och snyggt.

Kram Hannis

Hem och Lycka sa...

Snyggt och fiffigt! Tack för ditt besök hos mig!

kram Mia

Salla sa...

Hauska idea! Ja miten onkaan teksti suorassa ja kauniilla käsialalla.:)

Sophia sa...

Jätte fin handstil hon har,
skulle nog aldrig få det så fint själv.
Det är bra när man är 2 stycken som säljer på loppisen,
så kan man gå tur vis och fynda.
Är jätte nöjd med mina fynd,
men alltid blir det någonting
som man efteråt tänker att,
det borde man nog ha köpt...
Ha en härlig fortsättning
på veckan!
Kram,Sophia

Frøken Anker sa...

En god og positiv tavle, som får et smil frem :-)

Hav en dejlig sommer

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Tavlan är verkligen superfin, så svårt att skriva på, men det var jättefint skrivet, fin handstil hon har :)
Ha en jättefin dag.
Kram
Jessica

Jenny sa...

Vad fint, vilken bra idé!

En fika i bersån låter härligt:)

Kraam Jenny

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fin tavla.Ha det gott.Kraaam Rita ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...