9 juli 2011

Jag skulle vilja måla hela världen...

Jag skulle vilja måla hela världen... Nej bara måla mina terass-
stolar på bastuterassen på sommarstugan. Vilken färg jag 
skulle måla kan ni ju bara ana er till.

 Men tog den enklare vägen och sydde nya överdrag till
stolsdynorna. Målandet får bli till en annan sommar.
Det randiga tyget kommer från en gardin som dottern 
hade i sin första studielägenhet.

Dagen har bjudit på sommarvärme och kortspel med trevliga
ungdomar och deras föräldrar...

Ha det skönt i sommarkvällen !
Kraam
Sanne

Dynorna med det gamla tyget.
Tänk att det inte bleknat mer på 10 år.

18 kommentarer:

Anette sa...

Vart ju jättefint med nya dynor ,duktiga du :)
Måla kan du göra sen ,man ska ju ha nått att se fram emot vet du :)
Ha de så bra
Kramen Anette

Lyckoslanten sa...

Det tycks inte bara vara jag som har trevliga ungdomar hemma... Du gör rätt i att inte måla, blott sy nya överdrag. Vi målade ett möblemang förra sommaren och nu måste jag hålla med mannen att detsamma är väldigt shabby chic denna sommar! Njut helgen! ♥

Johanna sa...

Va fina dom blev. Superbra när man kan återvinna tyg också ju!!!
Ha en fin kväll // Johanna

Livet på Vestergård sa...

Så bra att kunna återanvända tyget som blev så snyggt på dina dynor.
Jag har också lite måleriarbete som väntar, men jag tar ingen stress med det. Det blir sen när andan faller på :)
Ha det bra! Kram Kicki

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Halloj vännen!
Dynorna blev jättefina, som nya. Härlig sommarbild! =)
Ha en fin kväll.

Kram kram

tre nyanser av vitt sa...

Återvinning är perfekt! Det blev snyggt!
Kram Marie

Jenny sa...

Hejsan!
Härligt det låter i sommaren med värme och spel och trevligt umgänge!
Dynorna blev jättefina och vad skönt med återvinning! Dubbelt så kul att få nytt och fint.
Ha en fortsatt skön helg, kram Jenny

Änglarnas hus sa...

Det blev riktigt fräscht och fint med de nya dynorna!! Bra jobbat! :)

Kramis sanne

Hanna sa...

Härliga sommarbilder. Ha det bra.
kram
Hanna

Auli sa...

Hienoja tyynyjä ja ihanat ruskeat energiset sääret! Hyvää sunnuntaipäivää... minä menen pienelle retkelle tänään!

Kirsikka... sa...

Kunde fortsätta där >>>> VIT,VIT,VIT !!! Är själv också förälskat i vitt!! Dynorna blev väldigt fina mot det bruna stolet. Ha en underbar söndag!

dagdrömmar i vitt sa...

Jag förstår vad du menar, med att måla vitt. Men de är väldigt snygga som de är!!
Och tänk att de inte grånat mer på tio år. Jag har precis ställt ut en möbel på altanen som jag vill ska gråna på stört...men det kommer säkert ta många år bara för det, hihi
Tanken att måla vitt finns men himmel och pannkaka vilket jobb;)
Ha en skön söndag Kramkram / Nettan

Kickan Style sa...

Vilken skillnad, det nya fräscha tyget gjorde verkligen susen!
Ha en fin söndag.
Kram Kristina

Cilla sa...

Ibland är det lättare att förändra med tyg! Snyggt blev det. Ser ut som ni har härliga dagar!

Cilla♥

Marthina, Holmbytorp sa...

Superfint! Så stor förändring man kan göra med lite ny textil! Kram Marthina

Anette Ryan sa...

Snyggar kuddar & tyg. Gillar färgen och det passar fint ihop med trästolarna. Att sy är enklare, måla är så...kladdigt även om det är kul! :-)

Riitta Sinikka sa...

Ihanaa kesäiltaa Sinulle toivottaa romulyyli-riitta.

lyckobo sa...

Visst kliar det i fingrarna då man hittar på nånting att måla! Fint fick du iallafall fräschat opp stolarna med nya kuddar!!!

Skön sommarkväll till dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...