17 feb. 2011

Bänkskuddardag...

 Idag har det firats "penkkis"eller bänkskuddardag som det väl
heter... Det är våra abiturienter (sista årskursen i gymnasiet)
som firar sin sista skoldag med spex...
Det fanns ett hav av godis i hela skolan då abiturienterna
kastade godis till sina yngre skolkompisar...

I morgon blir det "Gamlas dans". Andra årskursen i gymnasiet
är nu äldst och firar med dans och vackra kläder..

Min pärlhyasint får ha min loppis-soppskål som kruka... Skålen 
är en Arabiaskål från något år mellan 1932-1949.... Korten i 
vintage-stil är handgjorda av Susanne Wahlroos och köpta i 
Borgå...

Jag blir så glad att det är så många som vill delta i min utlottning..
Hade aldrig kunnat tro att så många hittar till min lilla blogg.
Jag blir både glad och rörd på en gång...
Och tack alla goa bloggisar för era sporrande och värmande 
kommentarer... Det blir bara mera inspirerande att blogga
då man på såvis kommer in till nya bloggar....

Ha nu det riktigt gott och mysigt i kylan..
En stor kraam till er ALLA !
Sanne

11 kommentarer:

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Vilken härlig tradition på skolan!

Hoppas du får en mysig kväll!
Kram Annica

alegni sa...

vi har en abi i huset igen i år (hade en förra året också), men sen är det slut med penkisfirande i vår familj.
trodde jag skulle frysa fingrar och tår av mig när jag var ute på stan och tittade på och fotograferade spektaklet.
kram
ingela

Olivieno sa...

Kauniita kortteja! Tällaista blogia on ilo seurata! Mahtoi olla penkkariajelulla kylmä...hrrr.

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det låter som om det har varit rätt trevligt på skolan idag:)!
Det är så fint med pärlisar. Har också köpt två idag som jag sitter och njuter av just nu!
Stor Kram Annelie ♥

Kirsikka... sa...

Länge sen man tog själv studenten......och ändå kommer ihåg så väl!!! :))
hittade idag din underbara blogg...massor av fina ideer!!!

Liisa sa...

Tack för den resa till föregàende!!
Mina "penkkarit" och det gamla dans var faktisk roliga dagar!!!
Har det bra, kram <3

Arja sa...

Ihana blogi sinulla!
Mukavaa loppuviikkoa<3

Livet på Vestergård sa...

Vår son går på tvåan i gymnasiet och har alltså firat dagen när de blev äldst i skolan :)
Vackra kort du visar! Kram Kicki

Auli sa...

Nuo penkkarimuistot jäävät aina ihanina mieleen. Omat penkkarini muistan myös vielä, lapsenikin penkkarit olivat kivoja ja vanhojen tanssit ja kaikki. Ihanaa olla nuori ja kaunis! Ja maailma edessä. Meillä alkoi nyt talviloma koulussa. Teilläkin varmaan, hyvää lomaa!

Lyckoslanten sa...

Den där dagen är något man minns, både egen penkis och alla sönernas! Det känns bra ändå att ha passerat den milstolpen. Allt har sin tid!
Du visar så vackra foton på välgjorda bilder!
Önskar dig en riktigt skön helg! ♥

Hanna sa...

Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...