8 feb. 2011

Tisdagstema : HANDMADE BY ME

Alla som känner mej vet att jag gillar att sy, sticka och virka.
Mitt nyaste intressse är att måla och renovera möbler....
Så mycket hos oss är nog hand made...

Blomman har jag virkat och spetsen fast sydd under till .....
Mönster till en liknande blomma hittar du hos Garnstudio.
( Klicka på ordet Garnstudio så kommer du dit.)
Bilden på plåttagsen är fastsatt med decupagelim.

Blomman blev dekoration på väskan jag sytt... I veckan kom
senaste Suuri Käsityö ( finsk handarbetstidning ) och där fanns
mönstret till denna väska...

Kanske blir det sommarens favorit väska... Men först skall vi
njuta av snön och att kunna skida här i Södra Finland.

Här ett lapptäcke som jag sytt för många år sedan....  Det har 
lite för mycket rosa i sej för att passa i min inrednings stil just
nu... Kanske täcket får komma fram till sommaren....

Tidningen där väsk-
mönstret finns.
Väskan i tidningen...

När jag publicerar mitt inlägg idag , så är det mitt 
100 inlägg......
Snart blir det lotteri... Håll utkik !

Tack så hjärligt för alla ljuvliga kommentarer som jag
fått... Och vad skulle bloggandet vara utan er och 
så är jag tacksam att det är såå många som kikar in ...
Kraam
Sanne

Ps. Titta in till Fabriken
och tisdagtema HANDMADE BY ME.

25 kommentarer:

Helena Ljunggren sa...

Vilken helt otroligt snygg väska!! Jag blev helkär direkt, säljer du? Kontakta mig om du gör det info@helenaljunggren.com

Unknown sa...

Vilken LJUVLIG väska sån vill JAG ha =O)

Mysig blogg!

Malin

Livet på Vestergård sa...

Så snygg väska! Nu får jag absolut lov att köpa Suuri Käsityö...

Lantliv och Loppis sa...

Vackert!
Både väskan och blomman..
Du verkar vara duktig på handarbete =)
Ha en fin kväll!
Kram Ellen

Evelina sa...

Ååå, vilken jag-vill-ha väska du har sytt! :) Urfin!!
Kram Evelina

Hanna sa...

Jätte fint. Jag gillar verkligen väskan.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Lyckoslanten sa...

Ja du nämnde att du gillade den väskan men jag kunde inte ana att du skulle göra en sån fin! Verkligen lyckad! Jag har sytt så otroligt många väskor, men varför inte sy en till! Du är en sann inspiratör!
Ha det bra mitt i veckan i snösliret! ♥

Tinis vita hem sa...

Ljuvlig väska du sytt och med en så söt blomma till dekoration. Den blir säkert sommarens favorit :)
kram Tini

Sanna-Riikka sa...

Oi, miten kaunis virkkaus! Ja myös kassi, jos oikein ymmärsin olet sen tehnyt myös itse! Olet jätte taitava!

Ja vanhemmatkin postaukset niin kauniita, kävin lueskelemassa:)

Ihanaa loppu viikkoa toivotellen.

-sanna-

The House of Antoinette sa...

Wow...vilken snygg väska och pricken över i är verkligen den underbara blomman - helt otroligt söt, va duktig du är...

Ha en härlig, tisdagskväll, kram Anette

päivi sa...

kaunis virkkaus ja Vau,
mikä laukku!
todella siististi ja huolella tehty, ompelian silmä huomaa:):)
tätyykin kurkata tuo lehti ja
tehdä samantapainen valkeasta pellavasta!

kivaa huomista keskiviikko päivää ystäväni<3
halirutistus
Päivi

Unknown sa...

Så fin den väskan är, är ju fantastiskt vacker. Duktig du är :)
Ha en skön kväll
Kram Maria

Susanne sa...

Hej!
Vilken jättehärlig väska...skulle jag gärna äga ;)
Grattis till 100 inlägg!
Kram Susanne

Anonym sa...

Hej,

det var min dotter Manda som berättade om din blogg före jul :) och jag fastnade direkt. Jag är överförtjust över alla fina idér, men frågar min man så kan man få ett annat svar.
Ha det bra, Tina

Så Vitt Jag Vet sa...

Tina: Skoj att du blivit inspirerad. Har hört via Manda.
Min man suckar nog oxå. Då sovrummet blev vitt så sa han att det var som att vara på sjukhus :) Men nu godkänner han nog det mesta...
Tips till dej, jag kommer just från Vanhinkopalvelu (Tror jag att det hette) i Dickursby. Dom säljer tavellist material för 1 € /m. Gissa jag kom ju hem med några meter.
Roligt att så här få kontakt.
Kraam
Sanne

alegni sa...

du kan gärna sy en väska till och lotta ut den till MIG. himla fin är den!
ska vi inte börja dansa regndansen snart...?
kram
ingela

Louise sa...

Hjälp vad snygg väska!!! både färg, form och utsmyckning!! Wau ;)

Monica sa...

Wow.. du är sååå duktig!!
Då menar jag 100 inlägg och väskan förstås. :)

Måste absolut skaffa mönstret och pröva... virkningen måste jag nog hoppa över det klarar jag inte! (eller iallafall blir det inte snyggt)

lyckobo sa...

Gillar gillar gillar!!!!! Den sku nog vara min favorit ända tills den sku bli full av hål! Duktiga du...

Елена (Динни) sa...

So pretty!

Vintage House sa...

Hej
Så mycket fint du har gjort:)
Väskan är super....
ha det så gott
kram
sandra

HEMMA sa...

Snygg sommarväska!
Ha det så bra...
Malin

Michaela Eriksson sa...

Så fin och älskar den där blomman!

kram/
Smulan

Huset vid ån sa...

Så fint, gillar din linneväska jättemycket....

Hoppas att du får en fin dag!
Stoor Kraam från mig/ Therese

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men JÖSSES vilken fin väska!! Du är SÅ duktig!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...