4 nov. 2013

Granboll DIY...

Min goa väninna tipsade mej om en blogg där det fanns 
bollträd... Såld var jag ju med detsamma...

Krukan är en loppiskruka som var plåtfärgad innan,
men nu blev den kopparfärgad...

I år har jag varit speciellt förtjust i granris, man kan bara
 konstatera att tallbollar blir mycket jämnare än granris-
bollar...
Jag har inte använt mej av hönsnät, men kan tänka att nätet gör 
bollen hållbarare. Satte sand i krukan så att käppen skulle hållas 
och stå...

Önskar er en fin början på veckan !
Kraam
Sanne

14 kommentarer:

Tinis vita hem sa...

Ljuvligt bollträd och krukan är oxå fin!
kram Tini

Anonym sa...

Takk for super fin idee.
Skal nok lage noen gran/furu baller.
Gleder meg til å lage til jul

Sor takk fra Norge :)

Snill du som deler med deg <3

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Så fin den ble :)
Og tusen takk for tips !!
Dette skal jeg prøve meg på :)))

Klem Heidi

AnniK sa...

Kaunis! Mukavaa viikonalkua :)

Lyckoslanten sa...

Vilken häftig och annorlunda idé, men mycket speciell och passar fint där mot det vita! Du snappar då upp! Fina vantar för mobilen där innan också! ♥

Lycka är ~ Onnea on sa...

oj nej, du visar hela tiden så fina saker jag också vill ha!!! måste fixas, snart!
ha en fin vecka.
~M~

MINA TVÅ HEM sa...

Granbollen ser trevlig ut, granriset är nog snyggare än tallriset.
Det ser mer levande ut.
Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

Monica sa...

Fint, jag gjorde en mossboll ifjol så kanske det blir en sådan boll i år.

Ha det bra
Monica

Anonym sa...

Hur skulle vi klara oss utan din blogg och dina tips? Jag har brukat ha mina granrisbollar hängande vid terrassen, men i år blir det nu självklart såna här. Tur att jag är ledig idag. Snart bär det av till skogen...
Ett stort TACK!
Carina

Hanna sa...

ha en toppen dag!
kram
Hanna

Hanna sa...

ha en toppen dag!
kram
Hanna

Sabina sa...

Jag gillar också bollträd, av alla olika slag! Din granboll är ju superfin, och krukan likaså!

kram Sabina

Jennie W Loftby sa...

Oj, vilket sött litet träd! Har själv gjort mossbollsträd i år på min blogg, men nu måste ju detta testas. Tack för inspirationen :0)
Kram Jennie

Ekenäsliv sa...

Så himla fint med bollen!
Har suttit o läst ikapp mig en del nu när jag är sjuk.
Behöver man vattna bollen något så inte riset vissnar?
Fattade ju noll av den finska beskrivningen;-)
Kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...