10 jan. 2012

Tips för tryck på dyna...

Jag använde mina stora plåtbokstäver då jag tryckte texten 
på min "Mi casa es su casa"- dyna. (Se föregående inlägg )
 Versa craft eller Distress ink stämpeldynor med färg är bra 
att använda för färgen sprider inte sej...

Började med den mittersta texten... Håll schablonen stadigt 
då du applicerar färg...

Följande bokstav tryckes så att halva schablonen täcker den
första bokstaven... ( Har inte använt något papper till skydd ).
 Plåtschablonerna rengörs bara med vatten...

Jag är helt förtjust att använda plåtbokstäverna för att trycka 
på tyg, enkelt och snabbt... Enda med stor storlek på
bokstäverna är att man inte får rum med en lång text 
på en dyna....

Tack för alla rara kommentarer om min "rustika hörna".
Kraam
Sanne


16 kommentarer:

Kickan Style sa...

Får man fråga varifrån du köpt dina fina plåt-schabloner?? :)

Livingroom sa...

Så fint det blev- Snyggt med bokstäver. Var har du köpt metallschablonerna?

Jenny -Mitt arkiv, inredning och pyssel sa...

Verkligt fin hörna du fixat! Det var bra med tipset om stämpeldynorna för textil. Jag brukar stämpla med flytande textilfärg, men då är risken större att färgen smiter under schablonen. Dessutom tar det ju en stund innan färgen torkar.

Photo by Maria sa...

Så snyggt och kul när man gör det själv då inte alla har lika i sina hem.. Nu är ju inte jag så pass pysslig så här blir det att köpa nya kuddfodral.. Önskar jag var mer pysslig..

Kram Mia

Snäckskalsdalen. sa...

Det blir så fint när du gör det! Men du har ju viss vana, skulle jag försöka skulle det bli klidd och kladd.
Agneta kram

Gugis Pärlor sa...

Vackert! Kom just på att jag för ett tag sedan fyndade metervis med säckvävsliknande tyg på loppis.. kanske jag skulle.. tack för tipset!

Kram Gugi

Ekenäsliv sa...

Verkligen jättefint!!!
Ha de fint!
Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Vad fint!!!!! Vilket pillergöra!!!!
Kram Agnetha

Rapport till Vänfors sa...

Jätteläckert! Tack för kursen:)
Kram Annika

Mandelhjärta sa...

Tack för tips! Så läckert det blev! :)

Dagar hos mig sa...

Väldigt fint:) Tack för tips.

Susanne sa...

Super fint,,,

Alice sa...

Hejsan! Diggar din blogg!
Vart har du köpt metall schablonerna? Skit snyggt blev det!
Jätte tacksam för svar! Ha en bra helg!! :)

Så Vitt Jag Vet sa...

Tack Alice ! Metallschablonerna är köpta på en inredningsaffär... Det står Chic Antique Denmark på dem och är ca 10x13 stora...
Kraam
Sanne

Anna-Lena sa...

Åh, tack för tipset! Nu blev jag väldigt sugen på att börja trycka lite här hemma med. Såg väldigt lätt ut på dina bilder. Var hittar man stöpplaren och färgen?

Kram till dig!

Blue Lavender sa...

Hi,
I love you pillow, specially for what you printed on it. Mi Casa Es Su Casa, this is a saying we have in Mexico.
Very nice,
Greetings,
Laura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...