20 maj 2012

Hemåt...

När vi åker hem från sommarstugan gillar jag det att 
det finns båthus på vägen... Detta båthus fick mej att 
känna att vi kommit rätt i vårt letande efter sommar-
ställe, då för 13 år sedan...

Idag blev det vissa svängar på vägen hem, bl.a in via Borgå 
och Gamla stan.

Kaffe på Cafe Onni mitt emot domkyrkan i Borgå fick mej 
att komma ihåg gamla minnen... Har gått i skola i huset där 
hotellet och caféet finns... Dessutom fick jag mannen med 
lurad på en byaloppis...

Härlig söndag till er ALLA som ger er tid att titta in !
Kraam
Sanne
Här inne har jag suttit och
vävt och lärt mej finska...
Så fint var det inte då...



9 kommentarer:

Hanna sa...

Låter som en underbar söndag, förstår att ni haft lika fint väder som vi.
Ha en fin dag!
kram
Hanna

tilda sa...

Bevars...är det Hemslöjdsskolan som har kommit upp sig i livet? Där har jag också gått för hundra år sen:)H.Tilda

Black Iris sa...

Härliga bilder och vad jättefint i har det där runt er stuga..

Kram Maidi

www.InWhite4You.se sa...

Gud så trevlig tur ni tagit och vilket sommarställe. Wow!
Kram Lena

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Hei hei :)

Høres ut som om dere har hatt en kjempefin søndag :)

Nydelige bilder :)

Ha en fin solrik søndag videre :)
Solklem Lisa:)

Lyckoslanten sa...

Vilka fina omgivningar du får röra dig i! Någon gång i sommar ska jag återse Borgå. Jag har varit där på konstkurs i folkhögskolan.
Nu tar vi sats för två intensiva veckor! ♥

No34 sa...

Vilket drömställe Ni verkar ha!! Vad härligt med lite återblickar och cafébesök!! Kram Kate

Livingroom sa...

Ååh vad jag börjar länta ut till skärin när jag ser ditt foto...

LOPPISLIV sa...

Mysigt med utflykt! Vackert sommarställe!! Fina bilder!
Kram Paula

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...