23 maj 2012

Sommarfågel...

I höstas vann jag boken Tildas Landsted på bloggen Prinsesse
 Elin. Nu fick jag lust att sy något från boken...

Det fick bli en Tilda-fågel som ger skärgårdskänsla... Fågeln
 är sydd i linnetyg och sydde den helt klar innan jag målade 
den... Men vingarna  syddes fast efter att den målats... 

Färgen som jag använde är vanlig vattenbaserad grund-
färg, alltså färg som man målar väggar eller möbler med...

Önskar er en solig och varm onsdag !
Här känns det som om sommaren kommit !
Kraam
Sanne


22 kommentarer:

Hulda sa...

Oi, det ble en utrolig flott fugl! Så smart å male den for å få riktige nyanser. Kjempefin!

Hemmavid sa...

Hej!

Vilken sötnos! Önskar att jag vore lika pysslig som du!

Ha en fin dag!
Kramen Jenny

X sa...

Så vacker, vad duktig du är=)

Ha en toppen dag/Kram Lussan

Anonym sa...

Aivan mielettömän ihana :DD
Minäkin moisen tsirpusen huolisin ikkunalleni!

Solstrimmor sa...

Fantastiskt! Så vackert... som allt du lägger dina händer på:)

Kram Eva-Mari

alegni sa...

fin tippa! ser ut att vara en avlägsen släkting till min tryggve:
http://alegniinoffice.blogspot.com/2010/08/tryggve.html
:)
kram

anne sa...

Vilken FIN fågel, så DUKTIG du är!
Kram,
Anne

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Men åh...den var nydelig :) Jeg er så glad i saker fra Tilda - så duse farger og nydelige figurer :)

Så flink du er :) Kan tenke meg det er ei herlig bok :)

Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Her er det sommer og sol i dag også :)

Håper du også har herlig sommervær:)
Klem Lisa:)

Hanna sa...

Fin fågel och vilken vacker ram runt spegeln.
Ha en bra dag!

Kram
Hanna

No34 sa...

Vad du är duktig!! Jättefin fågel!! Önskar Dig en skön onsdag, kram Kate

Mariette sa...

Åh, så fin! Du är verkligen duktig. Det blir riktig sommarkänsla.
Kram Mariette

Elna sa...

Vilken vacker fågel. Behagliga färger och vackert material. Du får ha en skön dag.

Kram
Elna

Vecka - Vecka sa...

oj vad tjusig den var :-)

Liisa sa...

Ihana, ihana lintunen! <3

Photo by Maria sa...

Så fin fågel du gjort.. Jag är så impad av alla er som pysslar så fina saker..

Kram Mia

Juanita sa...

Jättefin blev den!!! Fiffigt att måla, blev så vackra nyanser! Duktiga du!!!
Ha en fin vår-sommardag!

Vardag och flärd sa...

Du är så duktig och fågeln är så fin! Tack för att du berättar hur du gör!
Kram Eva

LOPPISLIV sa...

Ohhh en sån fin fågel du har gjort, vad duktig du är!!! Ha en fin dag! Kram Paula

Snäckskalsdalen. sa...

Ytterst smakfullt! Vilka härliga färger!
Agneta kram

LissasVita sa...

Så vacker och välsydd!! Kramen Lisbeth

Petra sa...

Åh, så fin! ÅH, SÅ FIN!! Fågelfantasten i mig sjunger!! :) Önskar att jag hade förmågan att göra en sån själv. Otroligt duktig är du!

Ingela sa...

Verkligen fin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...