5 apr. 2012

Björkris som påskpynt...

Hade ett ärende till Borgå och när jag kom körande längs 
en mindre väg som leder till vår by, blev det att stanna vid
vägrenen... Någon hade i skogskanten fällt björk och riset
 såg så vackert ut.

En manschett av björkris... 

Och en bädd av björkriset för äggen jag hittade på Tiimari
 45 cent / 6 st. Björkriset knöt jag som en krans i fatets 
storlek...

Fatet på fot är ett loppisfynd från Berlin, som jag besökte med
mina kolleger för några år sedan....

Önskar ALLA min bloggläsare skön början på påskhelgen !
Här blir en lugn helg då båda barnen är på flygande fot.
Ena är på semester med flickvännen i Stockholm och 
den andra är ute på havet på jobb...
Vi "ses"!
Kraam
Sanne


22 kommentarer:

Karin - BroHagen sa...

Vilken vacker påskdekoration!

Glad påsk till dig med!

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Tittar in och säger Glad Påsk och så fint med Ditt ris. Har gjort ngt liknande men inte så fint som Du.
Ha det!
Carin

Elna sa...

Snyggt, tänk så mycket fina idéer man hittar i blogglandet. Du får ha en fin kväll.

Kram

Solstrimmor sa...

Jag är jätteförtjust i björkriskransar och har flera stycken i olika storlekar! Så fint äggrede du gjort:O)

Glad påsk önskar jag dej!
Kram Eva-Mari

SisustEllen sa...

Mukavaa, kun kävit blogissani jättämässä ihanan viestin :)
...ja voi että tää postaus on kyllä taas niiiiin ihana - sommittelu ja värimaailma aivan mahtavia ♥

Home Bohemia sa...

Åhh så fint!! Jag älskar ägg till påsk!! Ha en fin helg /kram Maria<3

Tinis vita hem sa...

Vilket fint stilleben det blev med björkriset och äggena :)
Glad påsk!
kram Tini

Monica sa...

Glad Påsk Sanne!

önskar Monica :)

Camillas vita villa sa...

Hej på dig!
Tänk vad lite björkris kan göra.
Ha en härlig påskhelg.
Kram Camilla

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vackert påskpynt. Du får alltid till det så bra! Tack för inspirationen.
Önskar dig också en skön påskhelg.
Kram Maria

Gugis Pärlor sa...

Glad Påsk Sanne! Björkris är verkligen vackert och äggen helt underbara i färgerna! Passar så bra in hos dig!

Kram Gugi

Handgjorda drömmar sa...

Helt underbara bilder!!
Tack för alla inspirerande påsktips!
Ha en riktigt fin påskhelg :)
Kram Marie

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Kikar in för att önska dig en glad påsk!

Kram

Här är gudagott att vara ! sa...

Så himla fint påskarrangemang du har gjort !
Önskar dej en härlig påskhelg !
Kram Anneli

"Hemmet är min vrå" sa...

Oftast är der enkla det vackraste, det har du lyckats med. Glad Påsk kram Mimmi

Helena - ullvi32 sa...

Så himla fint pyntat!
Önskar er en härlig påskhelg!
Kram Helena

Hjärtruds Stuga sa...

Oj så fint det blev med björkriset. Du är påhittig du.

Ha en skön påskhelg.

Kram Karin

LissasVita sa...

Glad Påsk!! Just björkris är bra till så mycket,vckert stilleben!!Kramen Lisbeth

Anette Ryan sa...

Glad Påsk Sanne!
Men så vackert det blev med "lite björkris" så där på ett fat. Så otroligt snygt stylat och vackra bilder. Nu vill jag att mina två ynka björkar ska växa ännu fortare!
Kram Anette :-)

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej en glad påsk
kram Annika

No34 sa...

Önskar Dig en skön och trevlig påskhelg! Kram Kate

Anonym sa...

Jag vet inte hur jag hamnade hos Dig men Du har verkligen en vacker blogg !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...