9 apr. 2012

Tuppar från Bryssel...

Min mamma var i Bryssel före påsken och hälsade på min
syster... Och med sej hem hade hon hälsningar från min
syster i form av påskservetter...

Visst har jag använt servetterna vid påskmaten, men gillade 
servetten massor så tuppen från servetten fick pryda mina
köks-påskägg...

Plastäggen har jag köpt på Tiimari. Har ett helt lager för kom-
mande år... Målade äggen vita med akrylfärg och sedan med
decupagelack fäste jag servett-tuppen... Limmade med lim-
pistol nytt upphängningssnöre.

Nu kan jag i många år varje påsk njuta av min present från 
min syster.

 Önskar ALLA en fin avslutning på Påskhelgen...
Denna påskvecka har varit en babyboom-vecka i 
vår bekantskapskrets. Önskar de nyblivna föräldrarna 
all lycka med sina små nyfödda...
Kraam
Sanne


Så här såg äggen 
ut innan jag målade 
dem och bytte band.

11 kommentarer:

No34 sa...

Vilka fina ägg du har gjort!!! Ha en skön annandag påsk!!! Kram Kate

KNORKAN sa...

Vad duktig du är! Det blev jättefint. Kram Knorkan

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

Så flink du er! Eggene ble kjempefine! :)

Moro å kunne lage noe av gava som du kan ha i mange mange år :)

ha en fortsatt fin dag :)
Klem Lisa:)

Anonym sa...

Aivan ihana munapuu ☺☺
Pitäisi kaikki hyvät ideat koota yksiin ja samoihin kansiin...ja sitten vielä joskus toteuttaakin ne ☺

Vardag och flärd sa...

Allt du gör blir så fint!
Kram Eva

Linda sa...

Så fina bilder du visar! Hoppas du haft en fin Påsk!

Kram Linda

Hemmavid sa...

Hejsan!

Smart sätt att bevara servetterna längre än att bara använda dem vid matbordet!

Kramen jenny

Lyckoslanten sa...

Oj, såg de vackra äggen ut så där innan! Du är skicklig du! Jag köpte ett lager med färdigt vita och dem hann jag aldrig bli klar med! Du hittar då alltid på något vackert av det som finns till hands! ♥

Photo by Maria sa...

Så fina äggen blev..

Ha en fin kväll..

Kram Mia

Ekenäsliv sa...

Så fina de blev!!!
Faat påsken är över är jag fortfarande sugen på att göra lite påskpynt, ha ha. Men då har jag ju det tills nästa år iaf;) Och nu ska vi ju få iordning i källaren och pysselrummet denna veckan så då finns det ju möjligheter!!
Önskar dig en fin fin vecka!
Kram Anna

Solstrimmor sa...

Du är så otroligt kreativ! Dom små äggen blev jättesöta när dom fick nytt liv!

Kram Eva-Mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...