18 apr. 2012

Gör en krukpåse i jutetyg...

Har fått frågan hur jag syr mina krukpåsar. Och dessutom 
har jag fått så många nya läsare så jag tänkte igen visa hur 
jag syr en påse i jutevävstyg...

Jutevävstyget är 45 cm x 30 cm, bomullstyg till foder är
45 cm x 20 cm...
Jag har målat jutevävstyget med någon billig grundfärg.
Trycker texten på plats...

Sy sidosömmen på båda tygen. 
Klipp ett litet jack på motsatta sidan...

Placera sömmen mot jacket och sy bottensömmen...

Sy hörnen på bottnet : 
Vik bottensömmen mot sidan.
Använd schablon ( långsidan på triangeln 11 cm ) och sy 
längs triangelns långsida...

Vik den övre kanten dubbel och stick in fodret under 
den dubbelvikta kanten...
Sy runt och vänd påsen och vik kanten ned...

Hoppas ni frågar om det är något ni undrar över så kan 
jag försöka svara och förklara bättre... 

Här i huvudstadsregionen har ett stort varuhus Galna dagar 
och jag har försökt intala mej att jag inget behöver... Men 
få se om dragningskraften att sticka sej in där kan motstås...

Skön onsdag!
Kraam
Sanne

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tosi kiva, tykkään :D

Hanna sa...

Jätte fin påse.
Men framförallt vilken toppen beskrivning, från en som sett många (är textillärare)
Ha en bra dag!
Kram
HAnna

Vit dröm sa...

Tack för beskrivningen, superfin påse!!
Kanske måste du ta dig dit ändå, kan ju vara nåt som du glömt bort att du behöver som finns där ;)
Kram Anna

Vardag och flärd sa...

Tack snälla du, för att du ger så bra beskrivningar och tips!
Kram Eva

Photo by Maria sa...

De är så snygga dina krukpåsar..

Äh, skit i motståndet, det är säkert ngt du behöver i just den butiken ;)

Kram Mia

Sabelhagens Olivlund sa...

De är så fina dina påsar! Tack för att du delar med dig av hur du gör dem. Jag har undrat:).
Ska skriva ut förklaringen och se hur det går:)).
Ha det gott.
Kram Maria

SisustEllen sa...

Tosi ihana ja innostava idea kauniisti toteutettuna ♥

Vitt hus med svarta knutar sa...

Sååå fin krukpåse! Tack för beskrivningen, den ska jag spara!

En fråga...var har du hittat den fina schablonen?

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Kram,
Regina

LissasVita sa...

Ja,jag har sett dina påsar innan och de är vekligen fina!!!Och du har så fina stämplar...Ska lägga på min vill göra lista....Kramen Lisbeth

No34 sa...

Härlig krukpåse och en toppen beskrivning! Tack! ha en skön dag!! Kram Kate

kavallinskan sa...

Tack för bra beskrivning på fina krukpåsar...måste prova att göra såna. Gillar stämpeln också.
Kram

azalean sa...

Ännu ett jättefint tips från dig! Skall verkligen försöka få till några krukor till mig också.
Tack för dina bra beskrivningar, de uppskattar jag mycket.
/Anita

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...