3 apr. 2012

Blåbärsris och ägg...

Plockade blåbärsris att sätta i korgar och krukor ute...
Har idag försökt hitta något påskigt att sätta i riset.

Sprang i olika affärer och tyckte att utbudet med påskpynt 
var nästan obefintligt.. Och det som fanns var dyrt och inte 
alls i min smak...

Jag blåste istället ur hönsägg, doppade dem i kaffe för att 
få en mjukare vit färg.

 Limmade fjädrar på bredare delen av ägget ( rumpan ) och 
stack en pinne i ägget...

Nu finns korgen ute på bakterassen men  man ser dekorationen 
likväl innifrån. Den billigaste lösningen blev det nog såhär.

Solen lyser här men snömängden har ökat med 10 cm..
Man undrar när det skall bli vår..
Skön kväll till er ALLA !
Kraam
Sanne

13 kommentarer:

Linda sa...

Vackert vackert! :)

Ha en fin kväll!

Kram Linda

Camillas vita villa sa...

Det blev ju väldigt fint, visst är det roligt att försöka hitta på något nytt.
Ha det så bra.
Camilla

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fint du pysslat. Ha en skön tisdag. Kram Mimmi

Mormors gård sa...

Ja, påskpynt är inte lätt att hitta i affärerna... tacka vet jag påhittighet ;) Det blev ju riktigt fint!
Dina flaskor på rad några inlägg tillbaka blev verkligt lyckade. En jättefin ide' för studentrosorna!
Ha en riktigt skön påskvecka!
Kram, Jessica

Gugis Pärlor sa...

Det blev en väldigt vacker påskkorg! Ni har fått mera snö söderöver... månne inte vintern snart flyr sin kos?

Kram Gugi

Hemmavid sa...

Enkelt, fint - och ett plus är ju att det blev billigt!

kramen Jenny

Vardag och flärd sa...

Så vackert och enkelt!
Kram Eva

Anette Ryan sa...

En sådan vackert pyntad korg nu till påsk. Blev så sugen på blåbärsris men sådant har vi ju inte på mina breddgrader. Kan inte ens komma på vad jag ska använda som påskris i år då vi inte har några träd att klippa i. Funderar så huvudet knakar. Har du något fiffigt att hänga påskpynt i så får du gärna berätta för mig :-)
Kram Anette :-)

Pia sa...

Ååh så jag tycker om de där små barnaskor med ägg i! Och kuddarna dräglar jag efter som du visar i det fina inlägget med "easter"flaskorna!
Jag är hopplöst försenad, vad som gäller påsken (men jag åker till Gdansk med två väninnor, så det må vara..)!

Kraam!
-Pia-

alegni sa...

det blev en riktigt tjusig påskkorg, det där!
kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Fint påskpyssel och va häftigt att doppa ägget i kaffe ska jag testa!!!Tack för tipset!!!
Tack för din fina utlottning du fina Sanne!!!!
Kramar Lotta

Ekenäsliv sa...

Det där blev ju huuuur fint som helst! Gör ju inget att det inte kostade så många kronor heller:)
Här repr vi oss efter magsjukan som drog in igår, hua!!
Önskar dig en fin onsdagskväll!
Kram Anna

Monica sa...

Så fint det blev med blåbärs riset!
Jag hitta inte heller något kiva påskpynt. Man börjar bli kräsen tror jag :)

Glad Påsk Sanne
Vi syns väl i Blåkulla;)
Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...