3 jan. 2013

Stickad tubhalsduk...

Har stickat en tubhalsduk till, nu i grått garn...

Här kommer stickbeskrivningen:
Garn: 6 nystan Gjestal Dis, 50 gr 100 m.
Stickor: Rundstickor nr 4, 5. 
Masktäthet: 15m på 10 cm. 
Lägg upp 180m väldigt löst. (Så halsduken kan stretcha). Börja
sticka runt..

*Sticka 3 varv avigt, sticka sedan 5 varv rätt*... Detta fortsätter du
med att upprepa *-* 13 ggr.
Därefter stickar du 3 varv avigt och 1varv rätt som du maskar av
löst, så att tubhalsduken kan stretcha...

Önskar er en fin torsdag... Kan ni tänka ,vi hade 50 cm
snö under julhelgen, men nu har det mesta regnat bort :(

Kraam
Sanne

15 kommentarer:

Pieni Lintu sa...

Todella kaunis huivi ja ihana sävy!

Täällä myös lumet hupeni tosi vähiin, tylsää!!

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

fin tubhalsduk du gjort och väldigt fin tillbakablick på ditt år som gått.
Kram Jennie

Black Iris sa...

Jättefin halsduk och tack så mycket för mönstret..
Önskar dig en god fortsättning på det nya året.

Kram maidi

House and Garden by Bia sa...

Vilken härlig tubhalsduk...såå mysig!
Önskar jag kunde sticka (och ha tålamod, fniss)
Ha en fin kväll!
Kram

Anonym sa...

Jag tackar för ditt mönster till tubhalsduken, en sån ska jag göra!! Måste köpa garn pronto!!!
Tack vare dig har mitt handarbete tagit nya vändningar, jag vågar prova tack vare dina fina mönster :)
Tack för all inspiration du ger, du flitiga kvinna!!!
Jättekram till dig
Britt

Ingela sa...

Du är verkligen duktig! Tack för mönstret!

Hemmavid sa...

Hmm.. önskar att jag kunde sticka. Tror att jag ska skicka vidare länken till detta inlägg till min mamma - hon kan sticka!!

Kramen Jenny

Felix sa...

Jättesnygg tubhalsduk! Sparar beskrivningen till något lämpligt tillfälle.

Vinterhälsningar
Elisabet

Vardag och flärd sa...

Tack för beskrivningen! Nu ska jag sticka innan vintern tar slut!
Kram
Eva

Ninnis sa...

Vilken fin halsduk och tack för att du så generöst delar med dig av mönstret...=)

Kram Ninni

No34 sa...

Så enkelt mönster att till och med jag klarar av det...:) Och snygg var den!
Ha det gott, kram Kate

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken fin bildkavalkad du hade i förra inlägget! Jag njuter av alla bilderna.
Tubhalsduken är också jättefin!
Agneta kram

Lyckoslanten sa...

Tack för den beskrivningen! Snyggt och imponerad är jag över din energi!
Ha en skön helg! ♥

Anonym sa...

Vilken snygg tubhalsduk du har gjort. Tack för mönstret, den måste jag prova att göra.
Tack för en trevlig blogg. =)

Mvh Åsa

Christina sa...

Tack för beskrivningen. :) den blir nog ett projekt under vårvintern.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...